title
کد خبر: 36993
00
وزیربهداشت: بازار یابی ما در حوزه گردشگری سلامت  صفر است

وزیر بهداشت گفت:چشم پزشکی جزء پردرآمد ترین رشته ها در توریسم سلامت است و کشور ترکیه 2 میلیون دلار درآمد در این حوزه دارد و متاسفانه در قسمت های مختلف افراد زبان بلد نیستند و بازار یابی ما صفر است و آژانسی در این خصوص نداریم و خدمات پس از فروش متناقض است و تصویر غلطی به کشورها داده ایم .

به گزارش بهداشت نیوز، حسن هاشمی وزیر بهداشت درهمایش رؤسای بیمارستان های دارای واحد پذیرش بیماران بین الملل با موضوع گردشگری سلامت اظهار کرد: امر توریسم سلامت در اقتصاد سلامت مهم است، به ویژه برای ما ایرانیان که فرهنگ و تمدن قوی داریم و ایران جاذبه های گردشگری خوبی دارد.

وی ادامه داد: نظام پزشکی و انجمن ها کارهایشان را به درستی انجام دادند و همکاران عالم، فداکار و مجربی داربم که کم نظیر در منطقه هستند و افسوس که تمام مهارت آنها فقط در داخل کشور محسوس است .

وزیربهداشت گفت: انقلاب و جنگ و بعد از آن ایران هراسی  موجب شد تا از حضور برخس مشتاقان در داخل کشور محروم شویم ولی ما پزشکان خوبی را تربیت کردیم و در بازار منطقه و دنیا بازاریابی شده  است و هیچ کمبودی از این بابت نداریم.

هاشمی افزود: کشورهای منطقه فاصله قابل توجهی در خصوص دانش پزشکی با ایران دارند ولی از نظر گردشگری سلامت نسبت به کشورهای هایی که توان و نیروی انسانی ما را ندارند خیلی عقب هستیم، قیمت برای گردشگر سلامت مسئله مهمی است و بخش خصوصی باید به آن توجه و قیمت ها را تنظیم کند .

وزیر بهداشت ادامه داد: گردشگر سلامت نیازمند رفاه و آرامش است و ما باید در کشورهایی که حاشیه خلیج فارس دفتر داشته باشیم و سفرای ما نیز در این زمینه بازاریابی و جذب کمک کنند البته نباید انتظار داشته باشند که وزارت بهداشت مسئولیت این دفترها را داشته باشد زیرا این رشته تخصصی است و در دنیا برای جذب توریسم دوره های دارند.

وی افزود: بیماران زیادی علاقه مند هستند برای درمان به ایران بیایند ولی بخش خصوصی خوب عمل نکرده است و در این میان افرادی به سود کم قانع هستند و ابروی تمدن غنی ایران را می برند.

هاشمی ادامه داد: در حوزه گردشگری سلامت کارهایی انجام شده است و اگر ما بگوییم که اشکال داریم راه حل را به خوبی پیدا می کنیم و تصمیمات خوبی گرفته شد اما ولی کار خوبی صورت نگرفت.

هاشمی عنوان کرد:  چشم پزشکی جزء پردرآمد ترین رشته ها در توریسم سلامت است و کشور ترکیه 2 میلیون دلار درآمد در این حوزه دارد و متاسفانه در قسمت های مختلف افراد زبان بلد نیستند و بازار یابی ما صفر است و آژانسی در این خصوص نداریم و خدمات پس از فروش متناقض است و تصویر غلطی به کشورها داده ایم .

وی افزود: حرف هایی زیادی علیه جامعه پزشکی زده می شود و پزشکان را تخریب می کنند اما نباید انتظار داشته باشیم با این تخریب ها مردم کشورهای همسایه ها جانشان را در اختیار ما بگذارند، روزی رسان پزشکان خداست و جامعه پزشکی نیازمند توریسم درمان نیست ولی باید همه از این ثروت ملی مراقبت کنند، اگر با من و یا دولت بد هستید  چرا پزشکان را تخریب می کنید؟

وزیربهداشت عنوان کرد: دولت تسهیلاتی را باید در آختیار آژانس های جدب توریسم سلامت بگذارد و با تعیین نرخ هایی در داخل رقابت ایجاد کنیم.

هاشمی گفت:  از نظر تجهیزات پزشکی هیچ مشکلی وجود ندارد و بیمارستان های دارای بخش توریسم سلامت باید سرمایه گذاری کنند و صندوق توسعه ملی و دولت نیز از نظر مالیات به آنها کمک کند اما مسئله مهم ورود بخش خصوصی است و من از نظر بهداشت ودرمان در این زمینه تضمین می دهم.

وی ادامه داد: باید به گردشگری سلامت اهمیت بدهیم و من معتقدم که بیمارستان ها باید را تجهیز کنیم و دولت حمایت های لازم را انجام دهد.

هاشمی گفت: ما متاسفانه در صادرات دارو توفیقی نداشتیم که دلیلش دولتی بودن شرکت های دارویی است و شرکت های دارویی نباید به بازار داخلی  بسنده کنند و با حضور در عرصه بین المللی شرکت ها می توانند خودشان را محک بزنند.

وی عنوان کرد: من از همه دستگاه ها تشکر می کنم و به فعالیت بخش خصوصی در گردشگری سلامت امید دارم و میراث فرهنگی و گردشگری باید آژانس های خوب برای گردشگری سلامت انتخاب کند.

وی افزود: ما بیمارستان خوبی در حوزه گردشگری سلامت نداریم به عنوان مثال بیمارستان رضوی مشهد که در این زمینه فعالیت می کند، ظرفیت اشغال آن زیاد است، بیمارستانی که ظرفیت اشغال آن ۱۲۰ درصد است هیچ وقت به فکر گردشگری سلامت نمی افتد.

وی اظهار کرد: فرصت زیادی نداریم و خطا است که نباید نگاهمان به منطقه نگاه ۲۰ سال گذشته باشد زیرا کشورهای منطقه تحصیل کرده شده اند و در حال پیشرفت هستند و ماباید تلاش خودمان  را دو چندان کنیم.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز