title
کد خبر: 37038
00
تنها مرکز مجاز فروش داروها و مکمل های ورزشی

مدیر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: مردم داروها و مکمل های ورزشی تجویز شده از سوی پزشک را تنها از داروخانه های معتبر تهیه کنند.

مدیر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو در  دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: مردم داروها و مکمل های ورزشی تجویز شده از سوی پزشک را تنها از داروخانه های معتبر تهیه کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر "مهدی خسروی"، افزود: مصرف مکمل ها و برخی فرآورده هایی که برای بدنسازی در باشگاه ها استفاده می شود، پیامدهای جبران ناپذیری، مانند نارسایی کبدی، کلیوی، عقیمی و اختلالات روانی، برای جوانان به دنبال دارد.

او ادامه داد: در این راستا دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با توجه به توانمندی های بسیار خوب اساتید خود، کمیته ای متشکل از تعدادی اعضای هیات علمی در رشته های مختلف مانند تغذیه، گوارش و طب ورزشی، تشکیل داده تا برای ارتقای آگاهی مردم از آسیب های جدی مکمل ها و داروهای غیرمجاز، گام بیشتر و گسترده تری بردارد، همچنین این کمیته، برای آموزش دانش آموزان و مربیان بهداشت مدارس، طرح درسی تهیه کرده است.

مدیر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه، اضافه کرد: مکمل های ورزشی باید از سوی متخصصان تغذیه تجویز شود و مردم داروهای خود را تنها از منابع معتبر مانند داروخانه ها تهیه کنند، زیرا بازرسی، پایش، رهگیری و نظارت جدی از لحظه تولید، ورود و عرضه صورت می گیرد.

دکتر خسروی، بیان کرد: افراد سودجو برای کسب درآمدهای هنگفت، با فروش داورها، هورمون ها و مکمل های ورزشی غیرمجاز و قاچاق، سلامت مردم جامعه به ویژه جوانان را به خطر می اندازند.

او در ادامه افزود: مردم باید بدانند، هر چقدر تیم های بازرسی، بر مراکز تهیه و توزیع نظارت داشته باشند و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کنند، برای ارتقای سلامت کافی نیست، باید افراد جامعه سطح آگاهی خود را بالا ببرند و این داورها و مکمل های غیرمجاز را خریداری و مصرف نکنند.

دکتر خسروی، یادآور شد: بیشتر جوانان برای افزایش وزن و ساختن اندامی زیبا و عضلاتی حجیم در مدت زمان کوتاه، فریب تبلیغات رسانه های مختلف ماهواره ای و شبکه های مجازی را می خورند و از برخی مکمل های و هورمون های غیرمجاز و غیربهداشتی مصرف می کنند که در برخی از اقلام کشف شده، هورمون هایی به شکل تزریقی پیدا شده، این هورمون ها برای  اسب، گاو و یا سایر حیوانات استفاده می شود که مصرف حیوانی دارد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز