title
کد خبر: 37039
00
چگونه سالم پیر شویم؟

مسوول سلامت روان مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز، با بیان اینکه حفظ سلامت روان سالمندان در دنیای مدرن امروزی، یکی از امور مهم و اساسی است، گفت: سالمندی بیماری نیست، بلکه مرحله ای از چرخه زندگی است که فرد می تواند تجربیات خود را به نسل های بعد منتقل کند.

به گزارش بهداشت نیوز، مسوول سلامت روان مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز، با بیان اینکه حفظ سلامت روان سالمندان در دنیای مدرن امروزی، یکی از امور مهم و اساسی است، گفت: سالمندی بیماری نیست، بلکه مرحله ای از چرخه زندگی است که فرد می تواند تجربیات خود را به نسل های بعد منتقل کند.

"ندا محمدی روزبهانی"، شانس رسیدن به سن سالمندی را مختص افرادی نام برد که مراحل مختلف زندگی را با موفقیت پشت سر گذاشتند، همچنین پیری موفق حاصل عواملی مانند فعالیت ها، مراقبت های بهداشتی، روابط بین فردی و ذهن فعال است که می تواند باعث سلامت روان در سالمندی شود.

کارشناس سلامت روان مرکز جامع سلامت مفتاحی، کلید اصلی سلامت روان در سالمندان را سلامت جسم معرفی کرد و گفت: افراد دارای بیماری های جسمی، مانند دیابت، بیماری قلبی و عروقی، فشار خون  و آرتروز، در معرض خطر اختلالات روانپزشکی بیشتری هستند.

"مریم حدادی"، افزود: عوامل اختلال در سلامت روان سالمند، تغییر در الگوی خواب،‌ کاهش نیروی بدنی، خلق افسرده و ترس از مرگ است، همچنین افکار تکرارشونده مرگ، ‌از دست دادن علاقه، ‌تحریک پذیری و احساس بی ارزشی، از علائمی است که در سالمندان امری طبیعی نیست و بهتر است با پزشک خود مطرح کنند.

او بهداشت روان را متاثر از شیوه زندگی سالم در این دوران دانست و بر حفظ روابط اجتماعی در این دوران، نگاه مثبت به زندگی، ارتباط معنوی، مصرف غذاهای سالم، انجام برنامه های تفریحی و مراجعه به پزشک در صورت  بروز علائم اضطراب و افسردگی، تاکید کرد.

این آموزش ها به همت واحد سلامت روان و با همکاری واحد سلامت خانواده و جمعیت و جلب مشارکت های مردمی مرکز بهداشت شهدای انقلاب، برای بیش از یکصد سالمند و رابط سلامت در پارک قوری، برگزار شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز