title
کد خبر: 37220
00
توصیه های بسیار مهم ویژه زائران اربعین

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) با توصیه به زائران برای رعایت اصول بهداشتی در داخل خاک عراق گفت: زائران در عراق از خوردن سبزیجات خودداری و فقط از آب معدنی و غذای گرم استفاده کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، مجید آقابابایی گفت: زائران در بازگشت، اگر آثار بیماری مشکوک و یا حتی سرماخوردگی دارند، حتما به مراکز درمانی و هلال احمر که در پایانه‌های مرزی یا در طول مسیر و یا شهر‌های مرزی مستقر هستند مراجعه و پس از طی مراحل درمانی به سمت شهر‌های خود حرکت کنند.

وی افزود: مراکز درمانی و پایگاه‌های هلال احمر به صورت شبانه‌روزی در پایانه‌های مرزی مستقر و در حال خدمات‌رسانی به زائران هستند.

آقابابایی همچنین گفت: زائرانی که قصد بازگشت به شهر‌های خود با خودروی شخصی را دارند، حتما قبل از حرکت استراحت کافی داشته باشند. امکانات اسکان و تغذیه در نقاط مرزی پیش‌بینی شده است پس زائران ابتدا به اندازه کافی استراحت کنند و برای بازگشت عجله نکنند و در مسیر هم، با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به اینکه مشکلی برای پذیرش زائران در مرز‌ها با توجه به پیش‌بینی زیرساخت‌ها و وسایل حمل و نقل نداریم تصریح کرد: در حال حاضر تردد در مرز‌ها با سهولت انجام شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی افزود: هم اکنون هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز مهران، ۲۵۰ دستگاه اتوبوس در شلمچه و ۱۵۰ دستگاه اتوبوس در مرز چذابه آماده انتقال زائران به کشور هستند و به صورت منظم و مستمر، اتوبوس به تعداد مورد نیاز وارد استان‌های ایلام و خوزستان می، شود.

آقابابایی گفت: همچنین تعدادی اتوبوس از کشور در داخل خاک عراق برای جابجایی زائران اختصاص داده شده است. البته حدود ۵۰ درصد وسایل حمل ونقل زائران هم وسایل شخصی بوده و حدود ۲۰۰ هزار دستگاه خودوری زائران در پارکینگ‌ها مستقر است و تا کنون هیچ گزارشی درباره وجود مشکل برای بازگشت زائران به دست ما نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع تعداد دو میلیون و ۳۵۲ هزار و ۳۰۹ روادید توسط سفارت، کنسولگر‌ی‌های سه گانه عراق و دفاتر دوازده گانه موقت برای زائرین ایرانی و اتباع خارجی دارای اقامت معتبر در ایران صادر شده است.

آقابابایی گفت: در مجموع تعداد دو میلیون و ۲۳۱ هزار و ۱۹۲ نفر از زائران ایرانی برای سفر اربعین از کشورخارج شدند. همچنین ۲۱۰ هزار و ۲۶۸ نفر از اتباع غیرایرانی مقیم یا ترانزیت از مرز‌های کشور برای سفر اربعین خارج شدند و تا صبح امروز نیز ۹۳۰ هزار نفر از زائرین به کشور بازگشته‌اند.

وی افزود: دیروز حدود ۲۰ هزار نفر از کشور خارج شده و ۱۹۴ هزار نفر به کشور بازگشته‌اند. میزان ورود زائران به کشور در حال حاضر بیشتر شده است و امروز، فردا و روز شنبه اوج ورود زائران به کشور خواهد بود.

به گفته وی، تا دیشب ۳۱ مورد فوتی در داخل عراق و ۱۹ مورد فوتی در داخل کشور به دلایل گوناگون طبیعی و حوادث به ثبت رسیده است.

دبیرستاد مرکزی اربعین درباره تامین امنیت زائران نیز گفت: چندین تیم تروریستی به صورت گروهی یا انفرادی قصد عملیات تروریستی علیه زائران را داشته اند که با هوشیاری ارتش، پلیس و نیرو‌های مردمی عراق، اقدمات این گروه‌های تروریستی خنثی شده است.

وی تصریح کرد: افرادی که روادید اربعین دریافت کرده اند، اما تاکنون از کشور خارج نشده اند، از زمان اخذ روادید به مدت سه ماه فرصت دارند به عراق سفر کنند و حداکثر یک ماه در این کشور بمانند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز