title
کد خبر: 37338
00
فعال بودن بیمارستان های صحرایی سپاه تا یک هفته بعد از اربعین

فرمانده بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ادامه خدمات بهداشتی و درمانی بیمارستان‌های صحرایی و درمانگاه‌های سپاه تا بازگشت تمامی زوار اربعین خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، سردار دکتر احمد عبداللهی، فرمانده بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ادامه خدمات بهداشتی و درمانی بیمارستان‌های صحرایی و درمانگاه‌های سپاه تا بازگشت تمامی زوار اربعین خبر داد.

وی تصریح کرد: مجموعه بهداشت و درمان سپاه پاسداران شامل بهداری نیروی زمینی سپاه و بسیج جامعه پزشکی برای حرکت میلیونی و اقیانوس گونه مردم برای اربعین در مرزهای داخلی شامل مرزهای مهران، شلمچه و چذابه هر کدام یک بیمارستان صحرایی را دائر کرد تا همزان با دیگر نیروهای کمیته بهداشت و درمان اربعین بتوانند به سلامت زوار کمک کند.

سردار عبداللهی عنوان کرد: بهداشت و درمان سپاه علاوه بر مرزهای داخلی در شهر کوت عراق و همینطور فاصله نجف تا کربلا مراکز درمانی و بیمارستان‌هایی را دایر کرد، یک واحد دندان‌پزشکی و تقریبا ۲۰ موکب درمانی نیز در مسیر کربلا برپا شد که در آن درمان‌های سرپایی را برای زائران انجام می‌دادند.

فرمانده بهداشت و درمان سپاه پاسداران ادامه داد: ما به منظور مقابله با هرگونه حمله تروریستی بیولوژیکی یک واحد CBRN(ش م ر) که وظیفه شناسایی و درمان را در این گونه حمله‌ها بر عهده دارند در مرز مهران مستقر کردیم که تا به امروز هیچگونه عامل خاصی شناسایی نشد.

 فرمانده بهداشت و درمان سپاه پاسدارن عنوان کرد: پس از پایان مراسم باشکوه اربعین تا پایان حضور مردم در کربلا و یک هفته پس از اربعین بیمارستان‌های صحرایی سپاه دایر بوده و به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

سردار عبداللهی یادآور شد: سپاه حدود ۳ میلیارد تومان دارو که از منابع غیر دولتی و به وسیله جذب کمک‌های مردمی خیرین تهیه شده است به عراق برای خدمت به زوار اربعین ارسال کرده است.

 

منبع: ایکنا

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز