title
کد خبر: 37603
00
برای کمک به زلزله زدگان به گروه خونی O منفی نیازمندیم

مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون گفت: عزیزانی که دارای گروه‌های خونی منفی هستند در اهدای خون پیش‌دستی کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، بشیر حاجی بیگی مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون  در خصوص تامین نیازهای خونی آسیب‌دیدگان مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: با توجه به ذخایر مطلوب خون و فرآورده‌های آن در سراسر کشور، اطمینان داریم خون مورد نیاز مناطق و مردم آسیب دیده و مجروح تامین خواهد شد.

حاجی بیگی با اشاره به اینکه در کشور تنها 3 تا 4 درصد مردم گروه خونی O منفی هستند اظهار کرد: گروه خونی O منفی به عنوان دهنده عمومی قابل تزریق به تمامی افراد با ارزش‌ترین گروه خونی در مواقع بحران و آسیب‌ها و حوادث می‌باشد.

وی ادامه داد: عزیزانی که دارای گروه‌های خونی منفی بالاخص O منفی هستند در اولویت مراجعه هستند و در اهدای خون برای کمک به زلزله‌زدگان پیش‌دستی کنند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه 33 درصد از افراد کشور با گروه خونی O مثبت هستند اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین میزان جمعیت عمومی کشور O مثبت هستند این افراد نیز جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز