title
کد خبر: 37715
00
چگونه احساس و ظاهری جوان تر داشته باشیم ؟

شاید برای بسیاری از افراد با بالا رفتن سنشان، داشتن احساس و یا ظاهر جوانی تبدیل به یک دغدغه شود. راستینه در این مقاله راههایی را به شما معرفی می کند که بدون نیاز به محصولات زیبایی، می توانید ظاهر و احساس جوانتری داشته باشید.

به گزارش بهداشت نیوز، شاید برای بسیاری از افراد با بالا رفتن سنشان، داشتن احساس و یا ظاهر جوانی تبدیل به یک دغدغه شود. در این مقاله راه هایی را به شما معرفی می کنیم که بدون نیاز به محصولات زیبایی، می توانید ظاهر و احساس جوانتری داشته باشید.

زمانی را با دوستان خود صرف کنید.

دوستان برای سلامت روح خوب هستند. کار کردن با افراد دیگر می‌تواند اثر بهتری بر طول عمر شما نسبت به جایی که زندگی می‌کنید، جایی که کار می‌کنید، و اینکه همسر یا شریکی دارید یا نه، داشته باشد.

 

 

انجام کاری خلاق

انجام یک کار هنری شما را شادتر می‌سازد، موجب می‌شود بهتر فکر کنید، و کیفیت زندگی را بهتر می‌کند. اگر نیاز به ایده دارید، بازیگری را در نظر بگیرید. از افرادی که خواسته شد یک کار خلاقانه جدید انتخاب کنند گفتند که از بازیگری نبست به خوانندگی و نقاشی کمتر هراس دارند. اگر همیشه فکر می‌کردید برای بازیگری ساخته شده‌اید، وقت آن رسیده که خوش بدرخشید.

 

 

کمتر آرایش کنید.

آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که بیش از حد آرایش می‌کنند؟ تحقیقات نشان می‌دهند زنان معمولاً میزان آرایشی که به آن نیاز دارند را دست بالا می‌گیرند، به خصوص هنگامی که می‌خواهند برای دیگران جذاب‌تر به نظر برسند. آرایش بیش از حد می‌تواند اینگونه تلقی شود که شما در حال تلاش برای پنهان کردن سن خود هستید.

 

ورزش

لازم نیست ورزش جدیدی را دنبال کنید. تنها، فعالیت اندکی در باغ و یا یک پیاده روی سریع در اطراف منزل کافی است. هر هفته، حداقل یک و نیم تا دو ساعت فعالیتی که موجب بالا رفتن ضربان قلب شما باشد را مورد هدف قرار دهید. و چند بار در هفته نیز چند حرکت برای عضلات خود انجام دهید، مانند شنا و یا دراز و نشست. این کار می‌تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید، ظاهر بهتری داشته باشید، و همچنین بهتر فکر کنید. ورزش به جلوگیری از دیابت، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی نیز کمک می‌کند. اما قبل از شروع هر برنامه ورزشی جدید با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب

نه! حمام آفتاب، شما را جوان‌تر نمی‌سازد. اشعه ماوراء بنفش خورشید عامل بیش از ۹۰٪ از مشکلات پوستی است، که شامل انواع مختلفی از آسیب‌های پوستی از جمله چین و چروک، کک و مک، ضعیف شدن پوست، و لکه‌های پوستی می‌باشد. کرم‌های ضد آفتاب به جلوگیری از سرطان پوست نیز کمک می‌کنند.

 

 

یادگیری چیزهای جدید

به چالش کشیدن خود می‌تواند به توقف تحلیل مغز کمک کند. حتی یاد گرفتن یک مهارت جدید که بدن شما را نیز درگیر کند، نتیجه بهتری خواهد داشت. ورزش در ورزشگاه مثال خوبی است چرا که اجازه می‌دهد تا شما هم ورزش کنید و هم معاشرت داشته باشید، دو چیزی که ذهن و بدن شما را جوان نگه می‌دارند.

 

 

مسواک زدن، نخ دندان و پاکیزگی دهان

اگر اینکارها را نکنید، دندان‌های شما زرد می‌شوند، و ممکن است دچار بیماری‌های لثه شوید. بیماری‌های لثه می‌توانند موجب ساییدگی خط لثه شما شوند که نشانه بارزی از بالا رفتن سن است و با بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، و حتی سرطان لوزالمعده مرتبط است.

 

سیگار نکشید.

سیگار کشیدن باعث چین و چروک می‌شود زیرا عروق خونی شما را تنگ می‌کند و خونی که لایه سطحی پوست شما میتواند دریافت کند را محدود می‌کند. همچنین موجب سرطان، بیماری قلبی، و بیماری‌های ریه می‌شود، که هیچ کدام احساس و یا ظاهر جوانی برای شما به همراه نخواهند داشت.

 

منبع: راستینه

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز