title
کد خبر: 37825
00
 پرداخت یک سوم از وجوه شرعی برای زلزله زدگان بلامانع است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: پرداخت یک سوم از وجوه شرعی (سهم امام) برای امداد رسانی به زلزله زدگان بلامانع است.

به گزارش بهداشت نیوز، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی بسیج ناحیه اراک در مسجد سیدهای این شهر افزود: زلزله غرب کشور اولین مسئله مهم فعلی کشور محسوب می شود و آحاد جامعه به خصوص مسئولان باید همه ظرفیت های موجود را در راستای امداد رسانی به زلزله زدگان به کار گیرند.


وی ادامه داد: هم اکنون که عملیات آوار برداری رو به اتمام است باید همه ظرفیت های پزشکی منطقه در راستای رسیدگی به مصدومان برای جلوگیری از تلفات جانی بیشتر بسیج شود.


امام جمعه اراک اظهار کرد: مردم نباید همه مسئولیت رسیدگی به زلزله زدگان را بر دوش دولت بیندازند بلکه می طلبد در این شرایط آحاد جامعه یک بار دیگر وحدت ملی خود را به منصه ظهور گذاشته و هر کسی در حد توان خود به هموطنانمان در زلزله کرمانشاه امدادرسانی کند.


وی مقاوم نبودن ساختمان های مسکونی را علت عمق فاجعه و تلفات بالای جانی دانست و گفت: مسئولان باید از این دست حوادث درس عبرت گرفته و نسبت به مقاوم سازی منازل مسکونی هم در شهرها و هم در روستاها برنامه ریزی کنند.


امام جمعه اراک در ادامه سخنان خود آموزه های قرآن کریم را، راهگشای مشکلات فرهنگی جامعه عنوان کرد و گفت: نشر معارف قرآنی در بین آحاد مردم سطوح مختلف می تواند یک حرکت بی نظیر در راستای احیای فرهنگ اسلامی در جامعه باشد.


وی افزود: تحول فرهنگی در جامعه نیازمند بهره گیری از قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع) و برنامه ریزی های کاربردی کارشناسان علوم اسلامی است.وی بیان کرد: گسترش و اشاعه سبک زندگی اسلامی، پرهیز از تجمل گرایی و نهادینه کردن فرهنگ قناعت در جامعه از مسیر عمل به موازین قرآن کریم می گذرد.


مسابقات قرآن بسیج صبح روز جاری( سه شنبه ) در رشته های حفظ، ترتیل، قرائت و اذان در 2 رده سنی پایین و بالای 16 سال و بین 160 بسیجی برادر و خواهر برگزار شد که برگزیدگان این مسابقات با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و فرمانده سپاه ناحیه اراک تجلیل شدند.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز