title
کد خبر: 37919
00
جلوگیری از ریزش مو با روش‌هایی که معجزه می‌کند

قسمت زیادی از زیبایی هر خانم و البته هر آقایی را موهای او تشکیل می‌دهد. به همین جهت علت ریزش مو، همواره دغدغه هر فردی بوده است. اینکه موهای زیبا و فریبنده‌ای داشته باشیم همیشه برای ما وسوسه انگیز بوده و هست. برای همین همیشه در پی این بوده ایم که مواد و شامپوهای گوناگونی برای داشتن موهای پرپشت و درخشان امتحان کنیم و تقریبا به هیچ تبلیغی نه نگفته‌ایم. ولی آیا چه تعداد از این تبلیغات با توجه به هزینه هنگفت آنها برای ما نتیجه بخش بوده است؟

از یک طرف به دنبال رنگ موهای گوناگون بوده‌ایم تا تغییر رنگ، بر جذابیت گیسوان خود بیفزاییم و از طرفی به دنبال بهترین ماسک مو برای آبرسانی به موی خود بوده‌ایم و تقریبا همیشه هم از مشکل ریزش مو نالیده‌ایم. به همین جهت در این نوشته می‌‌خواهیم ببنیم که چطور می‌توانیم از درمان‌ّ‌های طبیعی ریزش مو با کمترین هزینه و بیشترین نتیجه بهره بگیریم.

ریزش ریشه مو یا ریشه ریزش مو

ولی خب دست نگه دارید!، قبل از اینکه هر روشی را امتحان کنید، اول باید نوع و علت ریزش موی خود را بفهمید. گاهی این علت می‌تواند عصبی بوده و به دلیل استرس‌ زیاد اتفاق افتد، گاهی هم می‌تواند دلایل ژنتیکی واحیانا هورمونی باعث بوجود آمدن این مشکل شود.‌ مثلا ممکن است یک علت ریزش مو در زنان، کمبود پروتئین برای آن دسته‌ای که از رژیم‌های لاغری استفاده می‌کنند، باشد. مصرف مقدار کافی پروتئین در رژیم غذایی روزانه، برای جلوگیری از ریزش مو بسیار مؤثر است. کسانی که رژیم‌های لاغری بدون پروتئین را انتخاب می‌کنند، دچار نوعی سوء‌تغدیه می‌شوند. در چنین شرایطی بدن تلاش می‌کند، پروتئین لازم را ذخیره کند. در نتیجه‌ ابتدا رشد موها کاهش می‌یابد و در ادامه متوقف می‌شود و به‌دنبال آن ریزش مو اتفاق می‌افتد. گاهی این روند ۲ تا ۳ ماه به‌طول می‌انجامد. بهتر است بدانید راه درمان آن بسیار ساده است و تنها با برگرداندن و مصرف پروتئین در رژیم غذایی‌تان امکان‌پذیر است. هر چه باشد باید اول دلیل آن شناسایی شده و بعد به فکر چاره‌ای برای جلوگیری از آن افتاد.

طبیعی‌ترین روش‌ّهایی که حتی فکرش را هم نمی‌کردید

حالا قدم بعدی شما برای جلوگیری از ریزش مو، این است که تا جایی که ممکن است از طبیعی‌ترین و کم‌خطرترین روش‌ّها و مواد خوراکی ارزان و قابل دسترس استفاده کرد. مثلا می‌توانید از جوشانده چای استفاده کنید. چای به دلیل داشتن انواع تانن، در کنترل هر گونه عفونت روی پوست سر مؤثر است و رشد مو را تقویت می‌کند. سه قاشق چای را در آب جوشی به اندازه‌ی یک فنجان بجوشانید تا یک چای غلیظ دم بیاید. پس از جدا کردن تفاله یک لیموترش تازه در چای بچکانید. آن را خوب هم بزنید و موهای‌تان را (که قبلا با شامپو شسته‌اید) با این چای غلیظ لیمویی شستشو دهید و سپس با آب بشویید. پس از این کار، از شامپو استفاده نکنید و صبر کنید تا بعد از مدتی خودتان شاهد نتیجه آن باشید.

اگر به فکر مدل دادن به موهایتان هم هستید عجله نکنید، راهکارهای طبیعی بیشماری برای پیرایش موها وجود دارد. شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید شما می‌توانید برای صاف کردن موها و حتی فر کردن موها از روش‌ّهای ساده‌تری استفاد کنید، ولی همان نتیجه مطلوبی که در نظر دارید را بدست آورید. مثلا باورتان می‌شود که می‌توانید با شیر یا سرکه سیب موهایتان را صاف کنید؟ یا مثلا با دستمال کاغذی یا جوراب موهایتان را فر کرده و از آسیب روش‌های مضر آرایشگاهی در امان باشید؟!

شما با این کارها می‌توانید با ساده ترین روش‌ّها هر روز به شکلی که ‌می‌خواهید موهای خود را پیرایش کنید و از معضل بزرگ ریزش مو جلوگیری کنید. نگران سفیدی موهایتان نیز نباشید، علاوه بر رنگ کردن را‌ه‌ّهای دیگری وجود دارد که می‌توانید این اتفاق را نیز به تعویق بیندازید.

از آب پیاز غافل نشوید!

آیا می‌دانستید همین آب پیاز که اشک شما را در می‌آورد، و فکر می‌کنید دشمن خونین چشمهایتان است،‌ می‌تواند یکی از روش‌های جلوگیری از سفید شدن مو باشد؟ آب پیاز روش بسیار خوبی برای درمان نازک شدن و سفید شدن زودرس موها می‌دانند. اخیرا محققان دریافته‌اند که سفید شدن موها به علت جمع شدن هیدروژن پراکسید در ریشه‌ی فولیکول موها و کمبود ترکیب طبیعی آنتی‌اکسیدانی به نام کاتالاز رخ می‌دهد. آب پیاز می‌تواند تولید این ترکیب را افزایش ‌دهد.

علاوه بر مواردی که در این نوشته به آن اشاره شد، روش‌های دیگری نیز هستند که به شما کمک می‌کنند بدون صرفه هزینه‌های گزاف و به طور طبیعی، موهایی خوش حالت داشته باشید. شما می‌توانید برای آشنایی با نحوه انجام آنها،‌ به لینک‌های داخلی رفته و به تشریح این روش‌ها را فرا بگیرید.

منبع: سایت چطور


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
گروه کلید
1397/02/08 - 17:480 0
سلام
مطالب خوبی به اشتراک گذاشتید
موفق باشید
اینستاگرام بهداشت نیوز