title
کد خبر: 38094
00
بیماری هایی که با سلول های بنیادی موجود در خون بند ناف درمان می شوند

مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان اظهار داشت: درمان بیماران فلج مغزی و اوتیسم در دستور کار قرار دارد که پذیرش بیماران از فلج مغزی انجام شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، مرتضی ضرابی مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان، در جمع خبرنگاران در خصوص درمان بیماران مبتلا به اوتیسم و فلج مغزی(cp) اظهار داشت: درمان بیماران فلج مغزی و اوتیسم در دستورکار قرار دارد که پذیرش بیماران از فلج مغزی انجام شده است و قدم اول برای پذیرش بیماران اوتیسم این است که خدمت به اعضای مؤسسه رویان ارائه شد. 

وی گفت: شاید این بیماران به‌طور کلی درمان نیابند، اما شرایط زندگی آن‌ها به مراتب بهتر خواهد شد. وی توصیه کرد: تعداد نمونه‌های ذخیره شده در بانک‌های خون به 90 هزار می‌رسد که امیدواریم در سال 97 میزان آن به 100 هزار برسد. 

مدیرعامل خون رویان تصریح کرد: بیشترین پیوندهایی که در دنیا انجام گرفته است پیوندهای غیرخویشاوندی بوده و کمتر از 5 درصد نمونه‌ها برای کودکانی که به اختلالات ژنتیکی مبتلا بوده‌اند استفاده شده است. 

ضرابی در خصوص مدت زمان نگهداری خون بند ناف گفت: طبق استاندارد جهانی تا 25 سال می‌توان نمونه را نگهداری کرد. پتانسیل درمان بیش از 70 بیماری با سلول‌های بنیادی نیز وجود دارد. وی در پایان اظهار داشت: اختلالات کبدی، دیابت نوع 2 و اوتیسم از جمله بیماری‌هایی هستند که با سلول‌های بنیادی قابل درمان است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز