title
کد خبر: 38146
00
کارهای جالبی که با نوشابه می توان انجام داد

کوکاکولا یکی از مشهورترین برندهای دنیاست که بیلیون ها نفر در کنار غذا مصرف می کنند. البته علاوه بر مصرف غذایی از این نوشیدنی می توان استفاده های دیگری هم برد. پس نوشابه را تنها در لیست محصولات غذایی قرار ندهید بلکه به عنوان محصول زیبایی و خانگی هم می توان از آن استفاده کرد.

به گزارش بهداشت نیوز:

شوینده ظرف

موارد کاربرد نوشابه

اگر قابلمه سوخته ای دارید که از شستن آن ناامید شده اید یک بطری نوشابه داخل قابلمه بریزید و بگذارید چند دقیقه داخل قابلمه بماند. اسید موجود در نوشابه چربی های سوخته و چسبیده به قابلمه را حل می کند.

آرایش مو

موارد کاربرد نوشابه

پس از این که یکی از مانکن های ایتالیایی به نام سوکی واترهاوس ادعا کرد که از نوشابه برای آرایش موهای خود استفاده می کنند مردم نیز همین کار را کردند. اسید فسفوریک موجود در نوشابه کوتیکولهای مو را منقبض می کند و موها را مجعد و پرتر نشان می دهد.

آشپزی

موارد کاربرد نوشابه

اگر می خواهید یک سس باربیکیو خوشمزه خانگی درست کنید مقداری نوشابه با سس کچاپ ترکیب کنید.

خاصیت درمانی

موارد کاربرد نوشابه

گاز موجود در نوشابه رودل را رفع می کند. به علاوه اسید معده را خنثی کرده و دل درد را آرام می کند. از این نوشیدنی برای آلرژی گندم هم می توان استفاده کرد. اسیدفسفریک موجود در نوشابه آلرژن ها و واکنش های آلرژیک را از بین می برد.

از بین بردن لکه ها

موارد کاربرد نوشابه

نوشابه بهترین وسیله برای از بین بردن لکه های خون، چربی و بوی بد از روی لباس است. برای این کار فقط کافی است مقداری نوشابه به لباسشویی اضافه کنید. قدرت پاک کنندگی این نوشیدنی از اسید فسفریک و اسید کربنیک آن نشات می گیرد.

پاک کردن ماژیک

موارد کاربرد نوشابه

اگر کودکتان روی فرش را با ماژیک خط خطی کردند نترسید چون به راحتی می توانید آن را با نوشابه تمیز کنید.

ضدیخ و پاک کننده شیشه ها

موارد کاربرد نوشابه

به شیشه های یخ زده اتومبیل تان کمی نوابه بریزید و بگذارید چند دقیقه روی آن بماند. بعد از این که یخ ها آب شد شیشه را تمیز بشوئید. از نوشابه برای پاک کردن لکه های روی شیشه هم استفاده می شود.

نوشابه در باغداری

موارد کاربرد نوشابه

نوشابه سطح PH خاک را کاهش می دهد و بستر مناسبی برای رشد گیاهان فراهم می کند. بعضی از باغبان ها معتقدند برای تقویت رشد میکروارگانیسم ها و تقویت کیفیت کود کمی نوشابه به پودر کمپوست اضافه کنید. از نوشابه می توان به عنوان دامی برای زنبورها هم استفاده کرد.

تمیزکننده نقره جات

موارد کاربرد نوشابه

اسید نوشابه لکه های روی نقره را تمیز می کند. چند دقیقه نقره را داخل نوشابه قرار دهید سپس با مسواک آن را تمیز کنید.

آیا شما هیچ کدام از این موارد را تا به حال امتحان کرده اید؟ آیا موثر بوده است؟

 

منبع: بدونیم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز