title
کد خبر: 38198
00
آخرین وضعیت زلزله زدگان منطقه غرب کشور

سرپرست سازمان اورژانس کشور شب گذشته در برنامه نبض درباره آخرین وضعیت زلزله زدگان منطقه غرب کشور با تاکید بر این که 70 آمبولانس به ناوگان منطقه اضافه شد، افزود: همچنین 100 تیم واکنش سریع نیز همراه آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌ها به منطقه اعزام شدند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر ییرحسین کولیوند با اشاره به استقرار بسیاری از پرسنل و امکانات اورژانس کشور به دلیل راهپیمایی روز اربعین در ایلام و همجواری با استان کرمانشاه، افزود: این امکانات و نیروها در کمترین زمان ممکن به مناطق زلزله زده رسید و در ساعات ابتدایی این حادثه، به همراه نماینده قصر شیرین در مجلس عازم منطقه شدیم.

دکتر کولیوند با بیان این که هماهنگی های خوبی میان دستگاه های ذیربط صورت گرفت، تصریح کرد: ارتش و سپاه پاسداران کمک‌های زیادی ارائه دادند.

وی ضمن اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی از اولین ساعات صبح روز بعد از زمین لرزه، گفت: اقدامات استراتژیک اولیه نیز با کمک هلال احمر و اورژانس انجام شد و بیمارستان صحرایی نیز مستقر شد.

دکتر کولیوند افزود: دو هواپیما به عنوان اورژانس هوایی در اختیار ما قرار گرفت که توانستیم مصدومین را به تهران و همدان منتقل کنیم و همه این انتقال‌ها تحت تدابیر علمی پزشکی انجام شد.

سرپرست سازمان اورژانس با تاکید بر انتقال بیش از 7 هزار مصدوم به کرمانشاه در کمتر از 20 ساعت، افزود: تعدادی از مصدومین قطع عضو بودند که همه این افراد تحت عمل جراحی قرار گرفتند و همه اعمال جراحی نیز موفقیت آمیز بود.

دکتر کولیوند با اشاره به انتقال تعدادی از بیماران به بیمارستان های تهران، البرز و همدان، گفت:
از کل مصدومان حادثه زلزله غرب کشور، ۱۳۵۱ نفر در بیمارستان های استان کرمانشاه، همدان، تهران و البرز بستری شدند و خدمات تخصصی درمانی دریافت کردند که خوشبختانه بخش عمده ای از این مصدومان ترخیص شده و یا در حال ترخیص هستند.

وی با بیان این که در مدت سه روز 1505 عمل جراحی صورت گرفت، افزود: از این تعداد، 1325 عمل جراحی فقط در دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمانشاه انجام شد.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با تاکید بر رضایت همه مصدومین انتقال یافته به بیمارستان ها از عملکرد وزارت بهداشت، گفت: 200 تن دارو و تجهیزات ارسالی، فقط برای مجروحین مصرف نشد و برای بقیه مردم نیز استفاده شده است و از نظر دارو و تجهیزات پزشکی، ذخیره خون و فرآورده‌های خونی هیچ زمان دچار کمبود نبودیم و من در تمام منطقه حضور پیدا کردم و امکان ندارد کمبود دارو و تجهیزات وجود داشته باشد.

دکتر کولیوند با اشاره به استقرار 6 بیمارستان صحرایی در منطقه زلزله زده، تصریح کرد: راه اندازی بیمارستان‌های صحرایی زمان بر نیستند و کانتینرهایی هستند که توسط کشنده به محل منتقل می‌شوند.

وی افزود: بیمارستانی که در ثلاث باباجانی مستقر شد تا غروب همان روز استقرار پیدا کرد و یک بیمارستان صحرایی دیگر نیز با همین کیفیت در اسلام آباد استقرار پیدا کرد.

سرپرست سازمان اورژانس افزود: در این بیمارستان‌ها عمل جراحی، پیوند دست و عمل جراحی مغز و اعصاب انجام شد و روزانه بین 4 تا 5 هزار مراجعه کننده به این 6 بیمارستان داشتیم.

دکتر کولیوند با اشاره به استقرار بیمارستان ۶۰ تخته ارتش در همان روز اول بعد از وقوع زلزله، افزود: بیمارستان سپاه و بیمارستان وزارت بهداشت نیز تا ظهر همان روز فعالیت خود را آغاز کرد.

سرپرست سازمان اورژانس با تاکید بر این که اولویت اول رسیدگی به مجروحین بود، افزود: مردمی که مشکلات و بیماری های عمومی داشتند و نیازمند کمک بودند مراجعه می‌کردند و از خدمات بیمارستان های صحرایی مستقر شده، بهره مند بودند و آمبولانس‌ها با پزشکان به روستاها می رفتند تا خدمات درمانی ارائه دهند و حتی تعویض پانسمان نیز برای مجروحین در محل زندگی آنها انجام می شد.

دکتر کولیوند با تاکید بر این که بسیاری از تجهیزات بیمارستان سر پل ذهاب از جمله سی تی اسکن بیمارستان آسیب ندیده بود، تاکید کرد: از همه این تجهیزات در بیمارستان صحرایی استفاده شده است.

وی با بیان این که اقدامات اورژانس و ارائه خدمات درمانی و پزشکی در فاصله زمانی کوتاه حتی در دنیا بی‌سابقه‌ بوده است، افزود: ارائه این گونه اقدامات در شرایط بحرانی، نیاز به مدیریت جهادی و ایثار دارد که خوشبختانه در نیروهای اورژانس این مسئله دیده می شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز