title
کد خبر: 38253
00
راه اندازی نخستین شبکه سازمان های مردم نهاد و خیریه های سرطان کشور

دکتر ایازی گفت: وزارت بهداشت، اولین شبکه سازمان های مردم نهاد و خیریه های سرطان در کشور را با حضور ۷۲ موسسه راه اندازی کرده است که موسسه سرطان نسترن مشهد یکی از این موسسات و عضو هیأت مدیره این شبکه است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید محمد هادی ایازی افزود: در همین راستا بناست سومین سمپوزیوم پیشگیری از سرطان توسط موسسه نسترن از هشتم تا دهم آذر ماه جاری در مجموعه همایش های دانشگاه علوم پزشکی مشهد( ساختمان برج سپید) برگزار شود.

وی ادامه داد: گرچه عمدتا تاکنون بنیادهای خیریه سرطان، تنها در حوزه درمان وارد عمل می شدند و به کمک خیران، مراکز رادیوتراپی، بیمارستانی و شیمی درمانی در این حوزه راه اندازی می شد؛ اما اکنون خوشبختانه همان موسسات در حوزه اقدامات پیشگیرانه سرطان نقش جدی را ایفا می کنند.

وی از انجام اقدامات فرهنگ سازی در حوزه پیشگیری از سرطان توسط موسسات خیریه سرطان خبر داد و افزود: در کنار این گونه اقدامات، پرداختن به پژوهش و تحقیقات جهت درمان بیماری سرطان و برگزاری سمپوزیوم ها و نشست های مختلف می تواند در این مسیر به ما کمک کننده باشد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: امیدوارم با مشارکت مردم بتوانیم شاهد اقدامات پیشگیرانه در حوزه سرطان به صورت گسترده تر باشیم و بخشی از دغدغه مردم را به این شکل رفع نماییم.

دکتر ایازی با اشاره به اقدامات خوب این دانشگاه در حوزه مشارکتهای اجتماعی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از جمله دانشگاه هایی است که حضور پر قدرت مردم در توسعه کار خیر را در کنار خود دارد و در زمان ریاست دکتر مهرابی بهار و قائم مقامی دکتر خدایی در حوزه مشارکت های اجتماعی اقدامات بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: امیدواریم و انتظار داریم معاونت اجتماعی در دانشگاه مشهد سریع تر شکل گیرد و معاون اجتماعی به سرعت منصوب شود تا معاونت اجتماعی به جز کارهای خیر، حمایت سازمان های مردم نهاد سلامت را در کنار خود به صورت منسجم تر شاهد باشد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت در پایان گفت: راه اندازی کانون های اجتماع محور سلامت، مشارکت های بین بخشی، مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی، فعال کردن دبیر خانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی، راه اندازی ستاد کنترل و پیشگیری آسیب های اجتماعی و راه اندازی مراکز فرهنگ سلامت از جمله کارهایی است که این معاونت باید انجام دهد


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز