title
کد خبر: 38288
00
این کار از حملات آسمی جلوگیری می کند

درختکاری در حواشی خیابان‌های علاوه‌بر کاهش آلودگی از حملات آسمی جلوگیری می‌کند.

به گزارش بهداشت نیوز، دانشمندان می‌گویند برای جلوگیری از حملات شدید آسم می‌توان حشایه خیابان‌ها را درختکاری کرد. محققانی از مدرسه پزشکی دانشگاه اکستر مطالعه خود را روی تأثیر  پروژه شر سبز را بر وضعیت تنفسی متمرکز کردند و نتایج نشان می‌دهد که کاشت درختان در حاضیه خیابان‌ها می‌تواند به کاهش اثرات خطرناک آلودگی‌های ناشی از ترافیک کمک کند.

با این حال، یافته‌ها نشان می‌دهد که مناطق وسیعی از باغچه‌ها یا پارک‌های گیاهی نیز موجود است که می‌تواند آسم را بدتر کند.

طبق این گزارش، گرده گیاهان در این مناطقه با آلودگی‌های ترافیکی ترکیب شده و وضعیتی به نام "خاکستری" را  بوجود می‌آوردند.حدود 5 میلیون نفر در بریتانیا به آسم مبتلا هستند و سالانه 1 میلیارد پوند هزینه درمان این بیماری می‌شود.

این در حالی است که سالانه حدود 1000 مورد مرگ و میر ناشی از آسم و حملات آسمی و تنفسی در انگلیس گزارش شده است.

در عین حال محققان دریافتند که حتی در مناطقی که آلودگی در آنها بیشتر است تراکم بالای درختان منجر به کاهش حملات نسبت به مناطقی با تراکم درخت کمتر است.

 

منبع: تسنیم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز