title
کد خبر: 38318
00
خطرناک‌ترین کشورهای جهان کدامند؟ +عکس

تروریسم طی این سال‌ها خسارات جانی و مالی زیادی به جهان وارد کرد و زیرساخت‌های کشور‌هایی چون سوریه و عراق و افغانستان را از بین برده و جان بسیاری از انسان‌ها را در این کشورها گرفت.

به گزارش بهداشت نیوز: تروریسم طی سال‌های گذشته خسارات جانی و مالی زیادی به جهان وارد کرد و زیرساخت‌های کشور‌هایی چون سوریه و عراق و افغانستان را از بین برد و جان بسیاری از انسان‌ها را در این کشورها گرفت.

براساس آمار دهه اخیر، در سال ۲۰۱۵ تعداد کشته‌شدگان عملیات‌های تروریستی ۱۰ درصد کاهش یافت و به ۲۹۳۷۶ نفر رسید. 
 
تعداد کشته‌شدگان در چهار سال قبل از ۲۰۱۵ روندی رو به افزایش داشت و از این جهت کاهش تعداد کشته‌ها قابل توجه بود. در این سال تعداد تلفات در عراق و نیجریه به طور قابل توجهی کاهش یافت که نتیجه عملیات‌های نظامی موفقیت‌آمیز علیه بوکوحرام و گروه داعش بود. 
 
چهار گروه داعش، بوکوحرام، طالبان و القاعده به تنهایی مسوول ۷۴ درصد از کشته‌شدگان تروریستی یک دهه اخیر در جهان هستند.
 
داعش، فعال‌ترین گروه تروریستی فعلی جهان در سال ۲۰۱۵ در ۱۵ کشور عملیات تروریستی انجام داد و تعداد کشورهایی که از سوی این گروه صدمه دیدند به ۲۸ کشور می‌رسد. 
 
آماری که در ۲۰۱۶ و اوایل سال ۲۰۱۷ بیشتر شد و ایران هم بعد از چند سال مقابله با داعش در نهایت شاهد انجام عملیات تروریستی از سوی این گروه شد. 
 
طبق اطلاعات منتشر شده توسط متخصصان امنیت بین المللی SOS، عراق رتبه اول خطرناک‌ترین کشورهای جهان را دارد.
 
 
عراق
عراق
افغانستان
افغانستان
نیجریه
نیجریه
سوریه
سوریه
پاکستان
پاکستان
یمن
یمن
سومالی
سومالی
هند
هند
ترکیه
ترکیه
لیبی
لیبی

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز