title
کد خبر: 38372
00
 بزرگترین پشیمانی‌ زوج‌ها

بیشتر زوج‌ها احتمالا وحشت عروسی را هنگامی که از پله‌های سالن عروسی پایین می‌آمدند حس کرده‌اند. ازدواج یکی از مهمترین تعهدات زندگی است و طبیعی است که در لحظاتی خود را در ناتوانی کامل بیابید. افت و خیز در ازدواج یک امر طبیعی ست. بعضی از زوج‌ها حتی در سال‌های اولیه دچار احساس پشیمانی می‌شوند. اما بزرگترین پشیمانی‌های رایج در بین زوجین چیست؟

به گزارش بهداشت نیوز:

نداشتن بچه
نداشتن بچه اغلب خودخواهی نامیده می‌شود. تحقیقات نشان داده از هر ۴ زنی که تصمیم به بچه‌دار نشدن می‌گیرند یکی از آنها از تصمیم خود پشیمان می‌شوند. آنها احساس می‌کنند که بدون داشتن یک خانواده واقعی جلو می‌روند، گاهی احساس تنهایی می‌کنند انگار که هیچکس را در دنیا ندارند و هیچ چیزی به دست نیاورده‌اند. آنها فکر می‌کنند که فرزندآوری چیزی است که باید با دقت بیشتری در نظر گرفته شود و نباید در مورد آینده عجله کرد.

سفر نکردن به اندازه کافی
به خاطر حفظ رابطه‌ و جلوگیری از پشیمانی در جاده، کم و کوتاه سفر می‌کنید؟ دلایل متعددی وجود دارد که زوجین مسافرت را متوقف می‎کنند. بعضی‌ها نمی‌خواهند درآمد و امنیت مالی و شغلی را با سفر در معرض خطر قرار دهند و آن را برای فرزندان خود حفظ می‌کنند. بسیاری افراد سفرهای عجیب و غریب را مختص زمان بازنشستگی می‌پندارند. اما عمر دست خدا ست، ما همیشه فکر می‌کنیم که بعد از بازنشستگی به سفرهای متعددی خواهیم رفت. اما هیچ معلوم نیست تا چه موقعی از موهبت همسر برخورداریم.

با هم ماندن به خاطر بچه‌ها
زوج‌های ناسازگار شاید تصور کنند وقتی با هم هستند بچه‌هایشان دارای حمایت خانوادگی هستند و طلاق می‌تواند باعث ویرانی کانون خانواده شود و تاثیرات زیادی بر روی زندگی کودکان بگذارد. بسیاری از پدر و مادر‌ها یک ازدواج ناموفق را فقط برای این حفظ می‌کنند که زندگی کودکانشان بی‌تغییر حفظ شود، و بیشتر آنها از این تصمیم پشیمان می‌شوند. یک ازدواج ناموفق حتی با وجود کودکان هم ناموفق است زیرا آدم‌ها تغییر نمی‌کنند. گاهی جدایی باعث بهتر شدن زندگی کودکان طلاق می‌شود زیرا آنها را از یک محیط پرتنش خارج می‌کند. پدر و مادر‌های ناسازگار تصور می‌کنند که با نگه داشتن خانواده در کنار هم به نفع کودکانشان عمل می‌کنند. اما خانه‌ای پر از تنش و دعوا و ناراحتی غیرقابل تحمل است.

ازدواج با فرد نامناسب
برخی افراد در حالی که درونشان به آنها می‌گوید فرار کن اما در حال راه رفتن روی فرش قرمز سالن عروسی هستند. ازدواج با فرد اشتباه بیشتر از هر چیز دیگری در زندگی پشیمانی به بار می‌آورد. گاهی اینکه دو نفر برای یکدیگر مناسب نباشند، از همان ابتدا خودش را نشان نمی‌دهد. وقت گذرانی زیاد با یکدیگر باعث شناخت بهتر می‌شود و افراد با گفتگو اعتقادات خود را بهتر بروز می‌دهند.
شاید بودن با یک نفر باعث بداخلاقی شما شود، یا مدام به شما استرس و ضعف القا کند، یا اعتماد به نفس را از شما بگیرد. در این صورت ازدواج با او تصمیم اشتباهی است و باقی ماندن در آن هم، هرچقدر طولانی‌تر شود، وضع بدتری پیش خواهد آورد.
تحقیقات نشان می‌دهند که بسیاری از زنانی که طلاق گرفته‌اند در روز عروسیشان می‌دانسته‌اند که دارند با فرد نامناسبی ازدواج می‌کنند. اما با نادیده گرفتن نگرانی‌های خود، و تسلیم شدن در برابر احساسات درونیشان، در رابطه مانده‌اند و زندگی خود را خراب کرده‌اند.

ازدواج با کسی که از اعتقاداتش حرفی نمی‌زند
شما به جز خودتان نمی‌توانید شخص دیگری را تغییر دهید. در ابتدای آشنایی و رابطه، تفاوت‌ها بیشتر آدم را جذب می‌کنند. اما در ادامه آشنایی با معیارهای طرف مقابل، اهمیت بیشتری می‌یابد. نمی‌توان گفت زوج‌هایی که با هم متفاوت هستند لزوما شادی و ارتباط خوب را از دست می‌دهند اما در کل، ازدواج با فردی که مذهب، سبک زندگی و برنامه غذاییش را با شما به اشتراک نمی‌گذارد، رابطه را خراب می‌کند. چنین افرادی بر اساس شباهت‌های سطحی شریک زندگی‌شان را انتخاب می‌کنند و به مسائل عمیق‌تر مانند ایمان، اخلاقیات، اهداف و روابط اجتماعیشان توجه ندارند و رابطه خود را در معرض خطر قرار می‌دهند.

وا دادن در ازدواج
عاشق شدن یکی از بهترین حس‌های زندگی است اما کار آسانی نیست. کسانی که صبورند چیزهای خوبی به دست می‌آورند و در بسیاری از روابط همین‌ها هستند که روی موفقیت رابطه کار می‌کنند. با این حال ازدواج‌های زیادی به طلاق می‌انجامد. در بعضی از طلاق‌ها ممکن است بزرگترین دلیل آن وا دادن از ازدواج باشد.
این فقط یک اتفاق یا اختلاف نیست که ازدواج را به پایان می‌رساند حتی اگر چیزی به بزرگی خیانت باشد. معمولا عوامل و مشکلات زیادی هست که زوجین بسیاری از آنها را در مسیر رابطه نادیده گرفته‌اند و درست نکرده‌اند. ما نمی‌توانیم همسرمان را کنترل کنیم، اما می‌توانیم اقدامات خودمان را کنترل کنیم. اگر عمیقا بدانید که می‌توانستید رابطه را درست کنید ولی از کنار آن گذشتید و وا دادید، شاید در آینده دچار بزرگترین پشیمانی زندگی‌تان شوید. بنابراین تا جای ممکن، با ذهن باز و نیت مثبت برای حفظ رابطه تلاش کنید تا هرگز دچار این پشیمانی نشوید.

خیانت
بزرگترین چیزی که باعث به هم خوردن یک ازدواج می‌شود خیانت است. بسیاری از مردم با احساس پشیمانی از خیانتی که کرده‌اند زندگی می‌کنند، یا از موضوع فرار می‌کنند یا دوباره خیانت می‌کنند و یا در کل تلاش خاصی برای نگه داشتن ازدواج‌شان نمی‌کنند. بسیاری از زوجین با خیانت احساسی یا فیزیکی درگیر هستنند. ازدواج بزرگترین تعهد زندگی است. اگر یکی از طرفین آن را زیر پا بگذارد، شاید لذتی کوتاه‌مدت ببرد ولی در نهایت پشیمانی همیشگی در انتظار او خواهد بود.

 

کتاب کاله


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز