title
کد خبر: 38459
00
 بخشش کلید ازدواج خوب نیست

«بخشش و فراموش کردن» این کلیدی است که بسیاری از افراد مسن به ما می دهند و بر این باورند که با این کار می‌تواند ازدواج خود را مستحکم‌تر کرد.

به گزارش بهداشت نیوز: خوب، اگر قصد دارید ازدواج پایداری داشته باشید، باید قبل از گفتن دو کلمه‌ی فوق خوب فکر کنید. یکی از مطالعات جدیدی که دانشگاه تنسی انجام شده است نشان داد همسرانی که با وجود رفتارهای منفی بخشیده می‌شوند به احتمال بیشتری آن را تکرار می‌کنند. کارشناسان همچنین می‌گویند، کلید ازدواج شاد، ارتباط نیست.
در مطالعه‌ای که روی 135 زوج تازه ازدواج کرده انجام شد از آنها خواسته شد تا گزارشی از تعاملات خود بنویسند و همچنین عنوان کنند که آیا کار منفی انجام داده‌اند و شریک زندگی آنها را بخشیده است. پرفسور جیمز مک نالتی در این باره می‌گوید، همسرانی که شرکای زندگی خود را بخشیده‌اند، تقریباً با احتمال دو برابر آنها اشتباه را تکرار کرده‌اند. اکنون می‌توانید کارهای ساده‌تری انجام دهید و روند ازدواج خود را مستحکم‌تر کنید.

مک نالتی در این باره می‌گوید:
«یک توضیح قابل اعتماد وجود دارد، بخشش باعث می‌شود شریک زندگی، رفتار منفی خود را ادامه دهد و در نهایت به رابطه آسیب برساند»
این به این معنا نیست که همسران هرگز نباید شرکای زندگی خود را ببخشند. کای فرانسیس، درمانگر خانواده در این رابطه می‌گوید: افراد باید با رفتارهای منفی همسران خود مقابله کنند و علل یا انگیزه‌های پشت آن را شناسایی کنند. بدون صحبت کردن، بخشیدن چندان معنایی ندارد.

طیف نما


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز