title
کد خبر: 38461
00
 نسخه شما؛ یک وعده تنهایی

متأسفانه برخی فکر می‌کنند که یک زن باید مدام به بقیه افراد خانواده چسبیده باشد و دائماً باید با حضور پررنگ خود به دیگران سرویس دهد. باور کنید این تمام داستان نیست و هر انسانی، گاهی نیاز به تنهایی دارد. ما باید یاد بگیریم که در تنهایی خود نیز شاد باشیم.

به گزارش بهداشت نیوز: انسان موجودی اجتماعی است. روابطی که داریم این امکان را به ما می‌دهد که بتوانیم دست ‌به‌ کارهای بزرگی بزنیم و به استقبال تغییرات برویم. چرا؟ دلیل آن برمی‌گردد به مفهومی که روانشناسان از آن به عنوان سیستم حمایتی یاد می‌کنند. سیستم حمایت شامل تمام روابطی اعم از روابط خانوادگی، عاطفی، اجتماعی و ... می‌شود که مانند تکیه‌گاهی محکم در زندگی شما وجود دارد و به شما کمک می‌کند تا با قدرت با چالش‌های زندگی مواجه شوید.
متأسفانه برخی فکر می‌کنند که یک زن باید مدام به بقیه افراد خانواده چسبیده باشد و دائماً باید با حضور پررنگ خود به دیگران سرویس دهد. باور کنید این تمام داستان نیست و هر انسانی، گاهی نیاز به تنهایی دارد. ما باید یاد بگیریم که در تنهایی خود نیز شاد باشیم.
در واقع، تنهایی مزیت‌های هم دارد که در این مقاله به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

اول/ تنها بودن برای مغز مفید است
یکی از مزایای خیلی خوب زمان گذاشتن برای خود این است که خلاقیت شما، شکوفا می‌شود. می‌دانم شاید این موضوع عجیب به نظر برسد اما روانشناسی بنام دکتر کیت سوویر از دانشگاه واشنگتن، می‌گوید که طوفان مغزی که توسط افراد یک گروه انجام می‌شود به مراتب تأثیر کمتری از ایده پردازی‌های فردی دارد که به تنهایی کار می‌کند. تنهایی سبب آرامش ذهن می‌شود و در نتیجه تمرکز و توجه شما را افزایش می‌دهد. این یک فرصت خوب برای بالا بردن پتانسیل و قدرت فکری انسان است.

دوم/ به خودتان استراحت بدهید
هر انسانی با توجه به جایگاه و موقعیتی دارد، باید زمانی را برای استراحت و آرامش ذهنی، اختصاص دهد. استراحت و آرامشی که نصیبتان می‌شود، مانند یک نیروی قدرتمند در طول فعالیت‌های روزانه زندگی، موتور شما را روشن نگه می‌دارد. در تنهایی شما فرصت دارید تا ذهن خود را آرام و مرتب سازید و به افکار خود نظم ببخشید. پیشنهاد می‌کنم حتماً در طول روز زمان مشخصی را مثلاً زمانی که از کار به خانه برمی‌گردید، به این موضوع اختصاص دهید و از تمرینات ذهن آگاهی نظیر مراقبه برای آرامش روانی و فیزیکی استفاده کنید.

سوم/ زمانی که در تنهایی می گذرانید می‌تواند روابط شما را تقویت کند
از آنجایی که انسان موجودی اجتماعی است، بنابراین کاملاً منطقی است که بگوییم هرآن چیز خوبی که ممکن است در تنهایی ما اتفاق بیافتد، برای روابطمان نیز خوب و مفید است. تنهایی به شما این فرصت ارزشمند را می‌دهد تا در مورد روابطتان فکر کنید؛ دوست دارید با چه کسانی وارد رابطه بشوید؟ رابطه شما باید چه ویژگی و شرایطی داشته باشد؟ چه چیزهایی در رابطه شما را ناراحت می‌کند؟ و بهتر است چه زمان‌هایی در مورد ناراحتی‌تان صحبت کنید؟
این‌ها فقط بخش کوچکی از سوالاتی است که شما باید جواب مناسبی برایشان پیدا کنید و این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که برای خودتان وقت بگذارید و تنهایی را مزه مزه کنید.

 

منبع: نی‌نی سایت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز