title
کد خبر: 38469
00
بهترین دوست و همنشین چه کسی است ؟

انتخاب دوست تاثیر فراوان در سعادت و یا شقاوت انسان دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد در همایش «حماسه اشک ها» و مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت اباعبدالله(ع) گفت: برای هر چیز، خوب تر و بهتری وجود دارد، برای نمونه، ماه رمضان، بهترین ماه ها و مسجد، بهترین مکان ها است، بنابراین انسان باید همیشه برای انتخاب بهترین ها بکوشد.

وی اضافه کرد: برخی از دوستان نیز براساس همین قاعده، بهتر از دیگران هستند. از حضرت عیسی(ع) پرسیدند، بهترین همنشین و دوست، چه کسی است،  حضرت عیسی گفتند «کسی که دیدن او، شما را به یاد خداوند بیندازد. گفتارش بر دانش تو بیفزاید. و عملش، شما را به یاد آخرت بیندازد»

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که برخی افراد، مدام افسوس گذشته را می خورند و آرزوی آینده را دارند و خبری از قیامت و دیانت در رفتار و گفتار آنان نیست، افزود: طبق تصریح روایات، نباید با چنین افرادی همنشین شد و دوستی کرد.

وی با بیان حدیثی از حضرت محمد(ص) تاکید کرد: بنابراین انتخاب دوست، بسیار در سعادت یا شقاوت انسان، مهم است،  چه انسان هایی که با انتخاب دوست خوب، سعادتمند و در زمره نیکان و صالحان قرار گرفته اند؛ و چه کسانی که به دلیل انس با افراد گناهکار و خطاکار، مسیر شقاوت و کفر را پیمودند.

مروی انتخاب دوست و هم نشین را مهم توصیف کرد و گفت: درحالی که رفتار دیگران، سر سوزنی در رفتار و گفتار اهل بیت(ع) اثر ندارد، اما آن بزرگواران، از همنشینی با افراد بدکردار و بددهن دوری می کردند، یاران امام حسین(ع) برای قرب الهی و با اخلاص، شهادت در رکاب حضرت اباعبدالله(ع) را انتخاب کردند و به همین دلیل، تمام ائمه اطهار(ع) هر روز بر آن شهدا سلام می کردند و امروز نیز امام زمان(عج) بر آنان سلام می کنند.

 

منبع: خبرگزاری مهر


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز