title
کد خبر: 38659
00
وقتی که عاشق هستید ...

عشق یکی از قوی‌ترین نقاط مشترک همه انسان هاست. میلی است که موجب شیفتگی، احساسات قوی و تمایل شدید به با هم بودن می‌شود. زمانی که شما عاشق می شود به واسطه ترشح هورمون هایی، در بدن شما تغییراتی اتفاق می افتد که همگی مثبت هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، عشق یکی از قوی‌ترین نقاط مشترک همه انسان هاست. میلی است که موجب شیفتگی، احساسات قوی و تمایل شدید به با هم بودن می‌شود. زمانی که شما عاشق می شود به واسطه ترشح هورمون هایی، در بدن شما تغییراتی اتفاق می افتد که همگی مثبت هستند. تحقیقات نشان داده است که یک ازدواج شاد و رضایت بخش برای سلامتی شما بسیار مفید است:

حالات

عاشق شدن موجب ترشح مواد شیمیایی ای مانند دوپامین، اکسی توسین و نورپینفرین در بدن می شود که احساس خوشایندی در شما ایجاد می کنند و میزان استرس را در شما پایین می آورند.

مغز

عاشق شدن سبب بهبود فعالیت مغز می شود. بررسی ها نشان داده است، فعالیت مغزی زوج هایی که مدتی طولانی در کنار یکدیگر زندگی می کنند، همانند کسانی است که به تازگی عاشق شده اند.

شفا یافتن

در زوج هایی که با یکدیگر رابطه خوبی دارند زخم ها با سرعت بیشتری بهبود می یابند؛ دلیل آن می تواند ترشح هورمون هایی همچون اکسی توسین باشد.

قلب

افرادی که ازدواج کرده اند کمتر دچار حمله قلبی می شوند و در صورتی که دچار حمله قلبی شده باشند احتمال بهبودیشان 25% بیشتر است.

استرس

میزان کورتیزول (هورمون استرس) در بدن زوج هایی که با هم ارتباط خوب و صمیمی دارند، پایین تر است؛ بنابراین کمتر دچار استرس می شوند.

فشار خون

فشار خون کسانی که ازدواج موفقی دارند به طور متوسط 4 شماره کمتر از افراد مجرد و کسانی است که ازدواجی ناموفق داشته اند.

درد

عشق شدید همان ناحیه ای از مغز را تحریک می کند که مسکن ها بر آن تاثیر می گذارند و اثری همچون آن ها بر بدن دارد.

طول عمر

مرگ و میر در بیماران سرطانی متاهل 20% کمتر از کسانی بوده است که تنها بودند. دلیل این امر می تواند این باشد که افراد متاهل 53% بیشتر به پزشک مراجعه می

 

 

منبع: راسخون


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز