title
کد خبر: 38800
00
چگونه جراح بینی خود را انتخاب کنیم؟

یک جراح خوب علاوه بر ظاهر بینی به داخل ان هم اهمیت میدهد. چون اگر یک بینی زیبا شود ولی از لحاظ تنفسی مشکل داشته باشد باعث عذابی دایمی برای بیمار میشود. درواقع یک جراح خوب توجه به یک نتیجه ی دراز مدت و مادام العمر میکند نه بینیی که برای مدت کوتاهی خوب باشد.

به گزارش بهداشت نیوز،  میدانیم که هر عمل جراحی سه مرحله دارد:
قبل از عمل1-
۲) حین عمل
۳) بعداز عمل
دراین میان جراح نقش مهمی را درهر سه مرحله ایفا میکند و عامل اصلی تعیین کننده ی نتیجه جراحی میباشد.واضح است که مهمترین قسمت یعنی خود جراحی کاملا به جراح بستگی دارد ولی نباید از تاثیر جراح در قبل و بعداز عمل غافل شد.


یک جراح خوب باید قبل از جراحی تمام مسائل مربوطه را بررسی کند.
به طور مثال مرکز جراحی یا بیمارستان همراه با تجهیزات و پرسنل مربوطه وبخصوص متخصص بیهوشی مجرب…همگی بستگی به انتخاب جراح دارد.جراح باید با دقت و وسواس فراوان تیم خود را انتخاب کند.
مهمترین وظیفه ی یک جراح در هر نوع عمل جراحی بخصوص جراحی های زیبایی حفظ سلامت بیمار میباشد.

مرحله بعدی بررسی دقیق مسائل روحی و جسمی بیمار می باشد که به مطلوب بودن نتیجه ی جراحی کمک میکند.


ارزیابی روحی و روانی بیمار در تمامی جراحی ها از وظایف مهم پزشکان است ولی در عملهای زیبایی حساسیت بیشتری دارد. اگر فردی جراحی واجبی برای برطرف کردن عفونت و یا برداشتن تومور داشته باشد جراح راحتتر میتواند برای بیمار و همراهانش توضیح داده و انها را از نتایج و عوارض احتمالی اگاه سازد. ولی در یک جراحی زیبایی بدلیل اینکه یک جراحی انتخابی و نه الزامیست جراح باید با دقت بسیار زیاد ابتدا انگیزه فرد را برای جراحی روشن کند. سپس باید از میزان انتظارات و توقعات او مطلع گردد. اگاهی از این مسایل میتواند از بروز بسیاری از مشکلات بعد از عمل بکاهد.


سپس پزشک شرح حال دقیقی از بیمار گرفته و معاینه مبسوطی از وی بعمل میاورد تا در جریان بیماریهایی از قبیل دیابت فشار خون و یا مشکلات داخلی یا حساسیتهای دارویی احتمالی قرار گیرد.


در مرحله ی بعدی پزشک یک انالیز از بینی و صورت بیمار انجام میدهد و همین طور خواسته های بیمار را در رابطه با مدل بینی میپرسد و آن هایی را که با واقعیت تطبیق دارد و قادر به انجام آن ها میباشد را به بیمار توضیح میدهد.


یک جراح خوب علاوه بر ظاهر بینی به داخل ان هم اهمیت میدهد. چون اگر یک بینی زیبا شود ولی از لحاظ تنفسی مشکل داشته باشد باعث عذابی دایمی برای بیمار میشود. درواقع یک جراح خوب توجه به یک نتیجه ی دراز مدت و مادام العمر میکند نه بینیی که برای مدت کوتاهی خوب باشد.


یک جراح خوب قبل از جراحی با توجه به مشکلات بینی نقشه ی درمانی و روش جراحی را مشخص میکند که مثلا باید به روش باز ویا بسته انجام گیرد.میزان اهمیت جراح در حین جراحی نیازی به تاکید ندارد.


یک جراح خوب روش های گوناگون جراحی را میداند و از آن در زمان مناسب استفاده میکند.همچنین توجه دارد که حداقل صدمه را به بافت سالم بینی وارد نماید.بنابراین در جراحی مدرن یک جراح خوب با حداقل صدمه یک بینی طبیعی با کارکرد داخلی خوب و ظاهری زیبا را میسازد.


• ایا بعداز جراحی هم جراح نقشی دارد؟
بله در این قسمت هم جراح نقش خیلی مهمی دارد.یکی از مهمترین انها دادن توضیحات کافی برای مسائل بعداز جراحی و مراقبت ها میباشد.بعضی از جراحان در وب سایت خودشان و بعضی دیگر با نوشته هایی از قبل مشخص شده بیماران را از مسائل بعد از عمل اگاه میسازند.


ولی خیلی خوب است که این توضیحات به صورت شفاهی هم قبل و هم بعد از عمل به بیمار داده شود چون ممکن است هر بینی مسائل خاص خود را داشته باشد و یا جراح در زمان جراحی با مسائلی روبرو شود که بعداز جراحی لازم به توضیح برای بیمار باشد.


مثلا در بعضی موارد احتیاج میباشد که از اسپلینت ها یا نگهدارندهایی در داخل بینی بمدت یک تا سه هفته یا شاید بیشتر استفاده شود.حتما پزشک باید در این مورد به بیمار توضیح دهد که اگاه باشد که ناخداگاه بیمار به آن دست نزند که باعث اسیب به بینی شود.این توضیحات نقش خیلی مهمی در پشتیبانی حالات روحی و روانی بیمار دارد زیرا بیماران نمیدانند که بعد از جراحی بینی آن ها به چه شکل میشود و چه مدت باید صبر کنند تا بینی شکل واقعی خودش را بگیرد.


• یک جراح خوب چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟
در درجه ی اول یک جراح خوب باید صادق و قابل اعتماد باشد البته انتخاب چنین جراحی خیلی هم کار ساده ای نیست ولی معیارهای زیر میتواند به شما کمک کند تا جراحتان را برگزینید
– جراح خوب مسائل مختلف جراحی از جمله نتایج عواقب و عوارض احتمالی را برای شما بطور کامل توضیح میدهد.
– جراح خوب هیچگاه نتیجه را بطور صدرصد تضمین نمیکند
– جراح خوب اگر احساس کند که با جراحی نمیتواند تغییر زیادی در بینی ایجاد کند از انجام ان امتناع میکند
– جراح خوب بهیچوجه اصراری بر جراحی زیبایی نداشته و شما را هم تشویق به جراحی نمیکند
– جراح خوب از همکاران خود به نیکی یاد میکند و اگر شما نزد جراح دیگری عمل شده باشید از جراحتان انتقاد نمیکند

 

نکته دیگری که در انتخاب جراح مهم است مجرب بودن اوست. یادگیری جراحی بینی آسان نیست وسال ها طول میکشد که پزشکی به یک جراح با تجربه و خوب تبدیل شود.


جراح باید علم کافی داشته باشد.
جراحانی که به طور کلی از دانشگاه و درس دورند نمی توانند به علم روز و روش های جدید اگاه باشند.جراحان خوب بیشتر در دانشگاه تدریس میکنند و یا حداقل در کنگره ها و کنفرانس ها و کارگاه های مختلف شرکت میکنند و با روش های جدید و علم روز آشنا میشوند.همینطور یک جراح خوب یک هنرمند خوب هم هست و هنر یک جراح را میتوان در نمونه کارهایش مشاهده کرد.


• چطور میتوان به هنر و علم یک جراح پی برد؟
اولین قدم برای این امر ملاقات حضوری است که میتوان میزان اعتماد و صداقت رادر ملاقات حضوری از یک پزشک دریافت کرد.همین طور با بیماران جراحی شده و یا اشنایانی که قبلا به این پزشک مراجعه کردند هم میتوان صحبت کرد و اطمینان لازم را بدست اورد.ولی یکی از منابع معتبر دست نوشته ها تالیف ها و وب سایت های پزشک مورد نظر میباشد.


امروزه با توجه به عصر دیجیتال میتوان به وب سایت های مختلف دسترسی پیدا کرد و جراحان خوب اصولا وب سایت های بروز و خوب با تصاویری از افرادی که عمل کردند را در اختیار شما میگدارند.در پایان با اطمینان میتوان گفت که: انتخاب جراح خوب مساویست با نتیجه دلخواه در جراحی بینی.

 

منبع: انجمن جراحان گوش،حلق، بینی وسروگردن اران

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز