title
کد خبر: 38802
00
تمام اصول آموزشی و پژوهشی دانشگاهها باید به سمت اخلاق مداری حرکت کنند

معاون آموزشی وزارت بهداشت و رییس شورای عالی اخلاق پزشکی کشور گفت: وجود دروس متناسب با آموزه های دینی و اخلاقی در دانشگاه ها یک نیاز ضروری است که باید به سمت تدوین آن حرکت کنیم.

به گزارش بهداشت نیوز، باقر لاریجانی در اولین همایش مدرسین اخلاق پزشکی کشور در گرگان، اظهار داشت: باید با نگاه آینده محور، به سمت ایجاد رشته های جدید حرکت کنیم به عنوان مثال باید بدانیم در آینده به چه تعداد متخصص اخلاق پزشکی نیاز داریم.

رییس شورای عالی اخلاق پزشکی کشور خاطرنشان کرد: برخی از تصمیمات پزشکان محدود به یک فرد یا مورد خاص نمی شود و باید با دید وسیع و جامع نسبت به برخی مسائل در حوزه اخلاق پزشکی پرداخته شود و از پیوند فرهنگی نباید جدا شده و لازم است که علما نیز در این زمینه اعلام نظر کنند.

وی تاکید کرد: تمام اصول آموزشی و پژوهشی دانشگاهها باید به سمت اخلاق مداری و گسترش اخلاق حرفه ای حرکت کنند. خوشبختانه یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت، تشکیل شورای عالی اخلاق پزشکی بود هدف از تشکیل این شورا نهادینه شدن معرفت و عمل به اخلاق پزشکی بر پایه هنجارهای اسلامی و انسانی در همه ارکان نظام سلامت جمهوری اسلامی به منظور استقرار نظام سلامت پاسخگو و احترام همه جانبه به کرامت انسانی است.

لاریجانی افزود؛درحال حاضر بیش از 2000 دانشجوی خارجی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور درحال تحصیل هستند که می توان از این ظرفیت برای گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی استفاده کرد.

معاون وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: گسترش اخلاق پزشکی و آموزش آنلاین نیاز امروز دانشگاههای ما است و در این زمینه اقدامات خوب و موثری انجام شده و بسته اخلاق حرفه ای در طرح تحول آموزش پزشکی بدنبال این است که نتایج آموزش اخلاق در موقعیتهای مختلف اجرا شود و ملموس باشد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز