title
کد خبر: 38825
00
این بیماری در ۸۵ درصد موارد قابل درمان است

عضو هیات علمی گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه به طور میانگین یک درصد از مردم جامعه به بیماری صرع مبتلا هستند اظهار داشت: این بیماری در ۸۵ درصد موارد قابل درمان است و تنها ۱۵ درصد بیماران نسبت به درمان مقاومت نشان می دهند.

عضو هیات علمی گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه به طور میانگین یک درصد از مردم جامعه به بیماری صرع مبتلا هستند اظهار داشت: این بیماری در ۸۵ درصد موارد قابل درمان است و تنها ۱۵ درصد بیماران نسبت به درمان مقاومت نشان می دهند.

 

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر جواد آخوندیان در حاشیه برگزاری کنگره کشوری صرع کودکان با بیان اینکه به طور عمده بیماری صرع از دوران نوزادی و کودکی آغاز می شود و در بسیاری از موارد می توان با دارودرمانی این بیماری را درمان نمود اظهار داشت: در مواردی که بیمار، صرع مقاوم به درمان دارد باید علاوه بر دارو درمانی، بیماران را نسبت به مدارا کردن با این بیماری توانمند ساخت تا کیفیت زندگی شان تحت تاثیر قرار نگیرد.

 

این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان با بیان اینکه عفونت در دوران بارداری، عوامل ژنتیکی، آسیب های مغزی از عوامل ابتلا به صرع به شمار می رود تصریح کرد: در حال حاضر امکانات مناسبی برای تشخیص و درمان این بیماری در کشور ایجاد شده است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این زمینه توانمند است.

 

دکتر آخوندیان با بیان اینکه در گذشته امید چندانی برای درمان بیماری صرع وجود نداشت اظهار داشت: در حال حاضر با پیشرفت های علمی و دارویی که در کشور ایجاد شده است شانس درمان این بیماران نیز بسیار افزایش یافته است.

 

وی در خصوص برگزاری کنگره کشوری صرع کودکان نیز گفت: در این کنگره صاحب نظران، متخصصان و اعضای هیات علمی از سراسر کشور به مدت دو روز (اول و دوم آذر) در مشهد گرد هم آمده اند تا جدیدترین راهکارها و روش ها را در زمینه پیشگیری و درمان بیماری صرع کودکان تبادل نظر کنند.

 

دبیر کنگره صرع کودکان خاطر نشان کرد: در مدت زمان فراخوان ۷۰ مقاله در رشته های اعصاب کودکان، جراحی اعصاب، اعصاب بزرگسالان و روانشناسی اطفال به دبیر خانه کنگره ارسال شد که از این تعداد ۴۵ مقاله به صورت سخنرانی در قالب پنل در کنگره ارائه می شود.

 

دکتر آخوندیان ؛ ادامه داد: در کنگره که در تاریخ اول و دوم آذر ماه جاری در سالن شهید چمران بیمارستان قائم(عج) برگزار می شود تعداد ۱۵۰ نفر از همکاران و اساتید اعصاب اطفال از سراسر کشور،اساتید گروه کودکان، همکاران متخصص کودکان در خراسان بزرگ و رزیدنت ها، پرستاران و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شرکت دارند.

 

وی به محورهای کنگره اشاره و اضافه کرد: تشنج و صرع، تقسیم بندی های درمان بیماری صرع، مشکلات رفتاری در صرع کودکان، صرع های مقاوم، جراحی در صرع، تشنج های دوران نوزادی و شیرخواری، تشنجات پایدار و غیر قابل کنترل، تصویر برداری در صرع کودکان و تب و تشنج که در کودکان بسیار شایع است موردهای اصلی کنگره را شکل می دهند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز