title
کد خبر: 38838
00
در همه بیمارستان های کشور یک خیریه مستقر می شود

مدیر کل خیرین و مؤسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت گفت: همانطور که نقش تیم درمانی که شامل پزشک، پرستار، مددکار اجتماعی و روان‌شناس در بحث درمانی مهم است، خیریه‌ها بعنوان تامین کننده مالی در کشور نقش بسیار مهمی دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، محمد نصیری مدیر کل خیرین و مؤسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دومین کنگره بین‌المللی نقش خدمات حمایتی در درمان چندتخصصی سرطان کودک گفت: همانطور که نقش تیم درمانی که شامل پزشک، پرستار، مددکار اجتماعی و روان‌شناس در بحث درمانی مهم است، تأمین‌کننده مالی که خیریه‌ها در کشور هستند نیز نقش بسیار مهمی دارند. برای آنکه این مهم رو به جلو حرکت کند ضمن آنکه مددکاران و روان‌شناسان را باید وارد تیم درمانی کنیم، خیریه‌ها نیز باید به عنوان یک بازوی مهم نقش‌آفرینی نمایند.

 

وی افزود: به همین خاطر برنامه گسترده‌ای داریم که تا پایان سال در همه بیمارستان‌های کشور که بالغ بر 580 بیمارستان می‌شود، یک خیریه مستقر نماییم که محوریت مددکاری را بر عهده دارند.

 

در ادامه این همایش جواد کرباسی‌زاده، رئیس هیأت مدیره محک با بیان آنکه محک در راستای یکپارچه‌سازی خدمات حمایتی در سراسر کشور تلاش می‌کند گفت: مطالعات بین‌المللی نشان می‌دهد که درمان سرطان به ویژه در حوزه کودکان با توجه به اهمیت حفظ سطح کیفیت زندگی آنان در کنار افزایش طول عمر، نیازمند حضور و مشارکت متخصصان حوزه‌های تخصصی گوناگون است که فرآیند درمان را کنار یکدیگر برنامه‌ریزی و هدایت می‌کنند.

 

رئیس هیأت مدیره محک با بیان آنکه درمان چندتخصصی نتیجه اندیشه هم عرض طیف گسترده متخصصان و حاصل خرد جمعی ایشان است که برای تمامی ذیربطان ارزش آفرین است تصریح کرد: این خرد جمعی منجر به کاهش آسیب‌های ناشی از بیماری، افزایش کیفیت زندگی، کاهش سطح اندوه بیمار و خانواده می‌شود. به عبارتی زمانی که تصمیمی با اتکا به نظرات یک جمع تخصصی اتخاذ می‌شوند، تمامی افراد نسبت به خروجی‌های آن به یک اندازه مسئول بوده و این تقسیم مسئولیت و توسعه مشارکت منجر به کاهش سطح فشار ناشی از ارائه خدمت در کادر درمانی می‌شود. بدیهی است که این آسایش روانی و ذهنی برای کادر درمان، بر ارتقای سطح کیفی خدماتی که به بیمار و خانواده ایشان ارائه می‌کنند نیز اثرگذار است.

 

کرباسی‌زاده در پایان گفت: محک امروز تلاش می‌کند تا با توسعه این رویکرد و تعریف منافع و مقاصد مشترک بار دیگر گامی در جهت ارتقای سطح کیفی درمان سرطان در ایران بردارد و عمیقا باور دارد که این هدف تنها با مشارکت تمامی گروه‌های متخصص در حوزه‌های درمانی و حمایتی ممکن خواهد بود و بی‌شک موفقیت این مشارکت نیازمند تفکر سیستمی، مدیریت یکپارچه، تصمیم‌گیری با توجه و احترام به عقاید تخصصی مختلف ممکن است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز