title
کد خبر: 39064
00
 چرا مردان اضافه وزن خود را انکار می کنند؟

هر چند چاقی به پدیده شایع این روزها بدل شده است، ولی درک و تعریف افراد از آنچه چاقی خوانده می شود متفاوت است. مسئله ای که نمود آن را به خوبی می توان در برداشت زنان و مردان از چاقی مشاهده کرد.

به گزارش بهداشت نیوز: ممکن است این گونه به نظر برسد که برخورداری یا عدم برخورداری از وزن متناسب شاخصی است تثبیت شده و قابل اندازه گیری با روش های علمی؛ اما واقعیت این است که برداشت شخصی افراد نقشی مهم در تصور آنها نسب به شرایط جسمانی که دارند ایفا می کند. بر اساس نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، میلیون ها مرد در سراسر جهان منکر چاقی خود هستند.

به گفته کارشناسان، بسیاری از مردان بر این باور هستند که وزن آنها کاملاً متناسب است. این در حالی است که سالانه بر تعداد زنانی که به دلیل فشارهای اجتماعی ورزش های سنگین و رژیم های غذایی سخت را در پیش می گیرند افزوده می شود. اهمیت مسئله زمانی مشخص می شود که بدانیم آسیب پذیری مردان مقابل عوارض مختلف چاقی از قبیل: دیابت یا حمله های قلبی بیشتر از زنان است.

در واقع عدم باور مردان به چاقی یا اضافه وزن در شرایطی اتفاق می افتد که جسم آنها به شدت از این وضعیت تأثیر می گیرد. مورد دیگری که باعث تشدید عوارض چنین باور غلطی می شود، بی میلی مردان برای صحبت راجع به احساسات و عواطفشان است. بنابراین خلاف آنچه در جامعه تبلیغ و گفته می شود، این مردان هستند که باید بیش از زنان برنامه ای برای کاهش وزن داشته باشند؛ چراکه انکار اضافه وزن و نادیده گرفتن چاقی موجب ابتلای آنها به بیماری هایی سخت و گاه غیر قابل درمان می شود.

منبع  دیلی میل

شفقنا زندگی


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز