title
کد خبر: 39186
00
در برخورد اول با دیگران، از انجام این اشتباهات خودداری کن!

برای ایجاد برخورد و تأثیر مثبت بر دیگران معمولاً بیشتر از ۱۰ ثانیه فرصت نداریم. در این زمان کوتاه پس از ملاقات فردی نوین، باید بتوانی تأثیر مثبتی بر او ایجاد کنی و خود دوست داشتنی ات را به نمایش بگذاری. اگر در برخوردهای اول با دیگران، بتوانی تصور مثبتی از خود ایجاد کنی، می توانی دوست های زیادی داشته باشی.

به گزارش بهداشت نیوز،  برای ایجاد برخورد و تأثیر مثبت بر دیگران معمولاً بیشتر از ۱۰ ثانیه فرصت نداریم. در این زمان کوتاه پس از ملاقات فردی نوین، باید بتوانی تأثیر مثبتی بر او ایجاد کنی و خود دوست داشتنی ات را به نمایش بگذاری. اگر در برخوردهای اول با دیگران، بتوانی تصور مثبتی از خود ایجاد کنی، می توانی دوست های زیادی داشته باشی.

 اما بعضی اوقات، به دلایل متفاوت، از جمله اعتماد به نفس پایین، ممکن است مرتکب اشتباهاتی شویم که جبران آنها هزینه بر است. در ادامه، اشتباهات متداولی را به تو معرفی می کند که افراد در برخوردهای اول مرتکب می شوند. با دانستن و دوری از آنها، می توانی تأثیر و تصور مثبتی از خودت به جا بگذاری.

۱. دروغ می گویی یا اغراق می کنی:

دروغگویی بد است و به قول معروف، ماه هیچ وقت پشت ابر نمی ماند. ممکن است همه ما در رزومه های کاری خودمان مطالب غیرواقعی نوشته باشیم تا کارفرما را تحت تأثیر قرار دهیم، یا در قرارهای اول، اغراق هایی درباره شخصیت و زندگی خودمان بکنیم. اما باید بدانی روابطی که بر اساس صداقت آغاز می شوند، همیشه قوی تر و مستحکم تر از روابطی هستند که با دروغ شروع شده اند.

۲. بیش از حد تلاش می کنی:

حتی اگر آینده تو به این ملاقات وابسته است یا مصاحبه برای شغل رؤیایی تو است، نباید بیش از حد تلاش کنی. اگر رفتار تو غیرعادی باشد، طرف مقابل به سرعت متوجه می شود. بهتر است همیشه خود دوست داشتنی ات باشی و با کمی احترام و ادب طرف مقابل را جذب شخصیت خودت کنی.

۳. از سکوت می ترسی:

اگر دوست نداری یا راحت نیستی که در ملاقات های تو، سکوت حکمفرما شود، بسیار طبیعی است. اما اگر برای جلوگیری از ایجاد سکوت و معذب شدن، بی وقفه صحبت کنی و مطالب غیرمرتبط بگویی، فردی پرحرف به نظر می رسی و افراد از مصاحبت با تو لذت نخواهند برد. سعی کن درک کنی که سکوت در جلسه یا ملاقات، به همان اندازه برای طرف دیگر هم ناخوشایند است. پس به او هم اجازه بده تلاش کند تا سکوت را از بین ببرد.

 

منبع: آکاایران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز