title
کد خبر: 39204
00
کمبود این امکانات مرگ ومیر بیماران را در پی دارد

دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین‌المللی آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد به ضرورت ایجاد و توسعه تجهیزات مرتبط با بیهوشی و مدیریت درد در کشور تاکید کرد و گفت: نبود این امکانات می‌تواند مرگ و میر بیماران را به همراه داشته باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، اتابک نجفی در نشست خبری دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین‌المللی آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد در ارتباط با تجهیزات مورد نیاز در حوزه بیهوشی اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان به لحاظ پزشکی با استفاده از قلب و ریه مصنوعی تا زمان پیدا شدن ارگان مناسب می‌توان بیمار را زنده نگه داشت تا عمل پیوند صورت گیرد.

وی افزود: متاسفانه این امکانات در ایران کمتر وجود داشته و اگر هم باشد تنها در یک یا دو مرکز است، در حالی که وجود این تجهیزات در کشور جهت کمک به بیمارانی همچون بیماران دچار نارسایی حاد تنفسی بسیار ضرورت دارد.

دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین‌المللی آنستزیولوژی مراقبت ویژه و مدیریت درد با اشاره به اینکه کارگاه‌هایی در ارتباط با این تجهیزات جدید در حاشیه کنگره برگزار می‌کنیم، گفت: انواع تهویه مکانیکی جهت کاهش آسیب‌های حین بیهوشی نیز در کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

نجفی گفت: یک فرد در حالت بیهوشی بی‌دفاع‌ترین حالت را داشته بنابراین وجود دستگا‌ه‌هایی برای بررسی وضعیت بیمار و یا مانیتورینگ آن بسیار ضرورت دارد که ما در این زمینه حتی از کشورهای منطقه‌ای عقب هستیم.

دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین‌المللی آنستزیولوژی مراقبت ویژه و مدیریت درد به تجویز صحیح خون و مایعات برای بیماران حین عمل جراحی و بیهوشی اشاره کرد و گفت: برخی از بیماران از تجویز زیاد خون و مایعات آسیب می‌بینند که با استفاده از تکنولوژی‌های جدید امیدواریم بتوانیم مانیتورینگ لازم را در این زمینه انجام دهیم و عوارض را به حداقل برسانیم.

وی بیان داشت: مدیریت تجویز خون و فرآورده‌های آن نیز در این کنگره مدنظر قرار دارد چرا که پیوند خون نیز همچون پیوند عضو بوده و با ورود سلول‌های غریبه به بدن واکنش‌های ایمنی زیادی در فرد ایجاد می‌شود و حتی گاهی می‌تواند مرگ بیمار را به همراه داشته باشد.

نجفی خاطرنشان کرد: در این کنگره تلاش کرده‌ایم که همکاران ما با تکنولوژی‌های جدید اشنا شوند و موثرترین اقدامات را جهت کمک به بیماران انجام دهند.

وی تصریح کرد: به دلیل نبود تجهیزات و دستگاه‌های مربوط به حوزه بیهوشی و مدیریت درد ممکن است عوارض زیادی برای بیماران ایجاد شود که وقوع مرگ‌ها در این زمینه قابل توجه است. البته آمار دقیقی در این زمینه در کشور نداریم.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز