title
کد خبر: 39248
00
 یکی از مشکلات جدی ایران وپاکستان در حوزه سلامت

وزیر بهداشت گفت: یکی از مشکلات جدی ما، مسائلی است که در مرز مشترک دو کشور در حوزه دام و کشتار دام وجود دارد که منجر به انتقال بیماری های مشترک انسان و دام به کشور می شود.وی ادامه داد: باید قرنطینه ها جدی تر و همکاری میان‌سازمان دامپزشکی و بخش بهداشت کاراتر شود تا از انتقال بیماری های دامی به کشور جلوگیری به عمل آید.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سیدحسن هاشمی در دیدار خانم «افضل ترار» وزیر بهداشت پاکستان، اظهارداشت: ایران و پاکستان دو کشور مهم و تاثیرگذار در جهان اسلام هستند.وی افزود: ایران و پاکستان، دو کشور دوست، صمیمی با فرهنگ غنی، دین، علائق و سلایق مشترک هستند و از همین رو، زمینه های همکاری بسیاری میان دو کشور در حوزه بهداشت وجود دارد.

هاشمی تاکید کرد: یکی از مشکلات جدی ما، مسائلی است که در مرز مشترک دو کشور در حوزه دام و کشتار دام وجود دارد که منجر به انتقال بیماری های مشترک انسان و دام به کشور می شود.وی ادامه داد: باید قرنطینه ها جدی تر و همکاری میان‌سازمان دامپزشکی و بخش بهداشت کاراتر شود تا از انتقال بیماری های دامی به کشور جلوگیری به عمل آید.

وزیر بهداشت افزود: پیشنهاد می کنم تیم مشترکی از دو کشور در حوزه فراورده های دامی و کشاورزی میان وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی دو کشور ایجاد شود.هاشمی گفت: انتظار داریم شاهد همکاری های فعال تری در بازار منطقه و دو کشور باشیم.

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که در حوزه دارو و واکسن، ایران و پاکستان می توانند با هم همکاری داشته باشند، افزود: در حوزه اجتماعی می توانیم شاهد همکاری های مشترک میان ایران و پاکستان باشیم.

هاشمی گفت: وظیفه اصلی ما پیشگیری است که با ارتقا دانش و فرهنگ در حوزه بهداشت ایجاد می شود


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز