title
کد خبر: 39589
00
تفکیک مسئولیت‌ها بین دو سازمان استاندارد و غذا ودارو باید تشریح شود

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام با نظارت وزارت بهداشت بر محصولات سلامت محور موافق بود، گفت: حوزه تجهیزات پزشکی با صورت مشترک با سازمان استاندارد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش بهداشت نیوز، مسائلی در جلسه هم‌اندیشی اداره‌کل تجهیزات پزشکی با شرکت‌های دانش بنیان در ارتباط با مصوبه مجلس مبنی بر قرار گرفتن نظارت مواد غذایی، آرایشی،‌ بهداشتی و تجهیزات پزشکی زیر نظر سازمان استاندارد، اظهار داشت: ما باید در این زمینه فعال‌تر عمل می‌کردیم تا کار به اینجا نرسد و نمایندگان را مورد توجیه قرار می‌دادیم که ما به عنوان زیرمجموعه وزارت بهداشت در کیفیت کالا نظارت داشته باشیم اما متاسفانه نتوانستیم این موضوع را به خوبی بیان کنیم.

 

وی افزود: بر همین اساس این مصوبه به شورای نگهبان رفت ولی شورا درمورد آن نظر منفی داشت؛ لذا نهایتا مصوبه برای تایید مصوبه به عهده مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت.

 

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو ادامه داد: جلساتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام داشتیم و وزیر بهداشت نیز توضیحاتی ارائه کردند که بر اساس این توضیحات مجمع موافق استثنا کردن کالاهای سلامت‌محور بود ولی آنها گفتند که نمی‌توانند وارد متن شود و فقط مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام می‌کند که آیا با نظر مجلس و یا شورای نگهبان موافق است.

 

مسائلی گفت: بنابراین برهمین اساس نظارت بر محصولات سلامت محور از متن قانون مستثنی نشد و قرار شد حوزه تجهیزات پزشکی نیز به صورت مشترک با سازمان استاندارد مورد بررسی قرار گیرد، اما با این کار تراکم فعالیت شرکت‌های تجهیزات پزشکی افزایش می‌یابد.

 

وی گفت: برای این موضوع تصویب‌نامه‌ای به پیشنهاد سازمان استاندارد و وزارت بهداشت به هیات وزیران ارائه می‌شود و پیشنهادات در این زمینه صورت گرفته تا تفکیک مسئولیت‌ها بین دو سازمان تشریح شود.

 

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، تصریح کرد: اینکه ورود سازمان استاندارد در چه حیطه‌های خواهد بود هنوز دقیق اعلام نشده؛ البته باید کار را روشن‌تر کنیم ولی ما قول می‌دهیم که تلاش‌های خود را انجام دادم که معضل را از این که هست بیشتر نکنیم.

 

مسائلی عنوان کرد: به طور کلی بنابر این داریم که تا مشخص شدن وضعیت جدید روال‌مان را طریق سابق انجام دهیم و صدور پروانه را مدنظر قرار دهیم.

 

وی گفت: در دور جدید می‌خواهیم فرایندها را سریعتر رسیدگی کنیم. برهمین اساس اقداماتی انجام داده از جمله اینکه همه آزمایشگاه‌ها را فراخوان زده‌ایم تا شبکه‌ آزمایشگاهی تشکیل و تست‌ها را سریع‌تر انجام دهیم.

 

مسائلی در ادامه با بیان اینکه از نظر مالی به شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده تجهیزات پزشکی فشار وارد است، افزود: در حال حاضر دولت نسبت به طرح تحول بدهی دارد البته باید توجه داشت زمانی که تحریم بود همه دست به دست هم می‌دادیم تا مشکلات رفع شود الان هم وضعیت به همین صورت است. 

 

وی افزود: البته گاهی دوگانگی‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود چرا که زمان‌هایی بودجه اندک است ولی اگر عادلانه توزیع شود، مشکل برطرف خواهد شد. 

 

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در ادامه با بیان اینکه سازمان بهداشت کمک می‌کند تا بدهی‌ها به کمک دولت حل کند، افزود: درآمد دولت با بدهی طرح تحول فاصله زیادی دارد و باعث شده به شرکت‌ها دانش‌بنیان تولیدکننده دارو فشار وارد شود که ما ضمن تلاش جهت رفع این مشکل از مشکلات پیش آمده عذرخواهی می‌کنیم.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز