title
کد خبر: 39610
00
تدوین سند امداد و نجات حیات وحش ایران

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست از تدوین سند راهبردی امداد و نجات حیات وحش کشور خبر داد و گفت: این سند در سه استان لرستان، گلستان و تهران به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

به گزارش بهداشت نیوز، مجید خرازیان مقدم با اشاره به فعالیت کمیته امداد و نجات حیات وحش کشور اظهارداشت: این کمیته راه اندازی شده است و در آن تشکل های زیست محیطی که در بحث امداد و نجات تخصص دارند، فعال هستند.

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست افزود: از بین گروه های زیست محیطی افرادی انتخاب شدند و قراردادی هم در رابطه با امداد و نجات حیات وحش با این گروه ها منعقد شد و قرار است سند راهبردی امداد و نجات حیات وحش کشور تدوین شود.

وی درباره جزئیات سند راهبردی امداد و نجات حیات وحش توضیح داد: این سند با استفاده از اسنادی که در خارج از کشور وجود دارد، تدوین خواهد شد. در واقع از تجربه کشورهایی که بحث امداد و نجات حیات وحش در آن ها پررنگ است، استفاده می شود. البته سند با توجه به وضعیت حیات وحش کشور تدوین می شود.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: پس از اینکه سند راهبردی امداد و نجات حیات وحش تدوین شد، در مرحله بعد این سند در سه استان لرستان، گلستان و تهران به صورت پایلوت اجرا خواهد شد. پس از آن در سال های آینده هر یک از این استان ها مساله امداد و نجات حیات وحش را در استان های مجاور خودشان هدایت خواهند کرد.

خرازیان مقدم خاطرنشان کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه بحث امداد و نجات که تجربه تازه ای در حوزه محیط زیست است را عملیاتی خواهیم کرد.

 

منبع: پانا

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز