title
کد خبر: 39874
00
پیشگیری از چاقی را از این دوران آغاز کنید

رئیس پژوهشکده علوم نمود درون ریز و متابولیسم گفت: اضافه وزن در کودکان به ۲۰ درصد رسیده است در حالیکه در گذشته اضافه وزن ۵ درصد کودکان را درگیر کرده بود.عزیزی با بیان اینکه پیشگیری از چاقی باید در دوران بارداری صورت گیرد افزود: کودکانی که با اضافه وزن متولد می‌شوند بیش از دیگران در معرض چاقی اند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر فریدون عزیزی در حاشیه ششمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی افزود: چاقی و دیابت در سال‌های اخیر در کشور افزایش یافته است و نمی‌توان آن‌ها را یک باره درمان کرد و باید تمام عوامل زمینه ساز چاقی شناسایی و درمان شود.

وی گفت: امروزه، اضافه وزن در کودکان به ۲۰ درصد رسیده است در حالیکه در گذشته اضافه وزن ۵ درصد کودکان را درگیر کرده بود.عزیزی با بیان اینکه پیشگیری از چاقی باید در دوران بارداری صورت گیرد افزود: کودکانی که با اضافه وزن متولد می‌شوند بیش از دیگران در معرض چاقی اند.

وی ادامه داد: بروز چاقی در ایران روند افزایشی دارد در حالیکه در کشور‌های پیشرفته این بیماری به یک حد ثابت رسیده و متوقف شده است بنابراین برای پیشگیری و کنترل چاقی مفرط باید تلاش بسیار شود.

عزیزی با اشاره به اینکه ۲۶ درصد افراد جامعه دچار چاقی مفرط هستند ادامه داد: کالری دریافتی ایرانیان بیش از نیاز بدن است و تحرک جامعه نیز در سال‌های اخیر کاهش یافته، همچنین خوردن بیش از حد، ذهن را آماده پذیرش مواد غذایی متعدد و متوالی می‌کند که فرد نمی‌تواند در برابر آن مقاومت کند.

وی گفت: بسیاری از افراد جامعه کل کالری مورد نیاز خوددر طول روز را در یک وعده دریافت می‌کنند که محرک بروز چاقی است.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز