title
کد خبر: 40374
00
آغاز برنامه ملی آموزش پزشکی عمومی

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه آغاز برنامه آموزش ملی آموزش پزشکی عمومی یکی از اقدامات 100 روزه وزارت بهداشت است، ادامه داد: این برنامه در کیفیت ارایه خدمات سرپایی به مردم تاثیر دارد، زیرا به پزشک خانواده نیاز داریم تا نیازهای مردم را خارج از بیمارستان دنبال کند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر ایرج حریرچی درخصوص اقدامات صدروزه وزارت بهداشت گفت: بخشی از این اقدامات 100 در حوزه آموزش است که در این راستا اجرای برنامه آموزش ملی آموزش پزشکی عمومی را آغاز کرده‌ایم .

وی ادامه داد: نقشه راه ۱۰ ساله‌ ای برای شناسایی دقیق نیاز به منابع انسانی در حوزه پزشکی تعیین شده و در حال عملیاتی شدن است همچنین آیین ‌نامه مرکز ملی آموزش مهارت‌ های علمی و حرفه ‌ای ابلاغ و ماموریت ‌های ویژه کلان مناطق آمایشی در کشور تعریف شده است.

دکتر حریرچی خاطرنشان کرد: بازنگری و به روزرسانی ماموریت ‌های ویژه کلان مناطق آمایشی نیز انجام شده است.

وی گفت: 12 سامانه علمی و تحقیقاتی را در این صد روز بارگذاری کردیم و در این مقوله برنامه علمی و دانشگاهی ایجاد شده است و ماموریت مراکز تحقیقاتی را بر اساس اولویت ‌ها مشخص کرده ایم.

دکتر حریرچی توضیح داد: همچنین با ایجاد رصدخانه و مرکز ملی شواهد علمی در حوزه سلامت، مراحل اجرایی برچسب گذاری چراغ‌ های راهنمای تغذیه‌ ای، رصد سموم در مواد غذایی و اصلاح نظام قیمت گذاری دارو نیز در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: هدایت بازارهای دارویی به سمت داخل است و به داروهای خارجی که مشابه داخلی دارد، حداکثر به ۱۰ درصد میزان بازار داخل، اجازه واردات می ‌دهیم.

دکتر حریرچی در پایان تاکید کرد: ایجاد رصدخانه و مرکز ملی شواهد علمی در حوزه سلامت در سطوح مختلف و اجرای سند ملی درمان از دیگر اقدامات است


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز