title
کد خبر: 40766
00
چکار کنیم تا کفش جدید، پای‌مان را نزند؟

یکی از راحت‌ترین و ساده‌ترین روش‌های درمانی استفاده از یک تکه یخ است. کمک گرفتن از یک قالب کوچک یخ می‌تواند تسکین دهنده دردتان باشد. چند تکه یخ را درون یک پارچه تمیز قرار دهید و روی ناحیه مورد نظر بمالید.

به گزارش بهداشت نیوز: حس خوب و رضایت‌بخش خرید کردن، لبخند خوشایند روی لب‌ها! یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات روزانه بیشتر افراد است. از خریدتان راضی هستید و نمی‌توانید برای یک لحظه هم که شده چشم از روی کفش‌های تازه و زیبای‌تان بردارید. اما طولی نمی‌کشد که تمامی این خوشی‌ها و خرسندی‌ها تبدیل به یک لذت‌ زودگذر می‌شود. درست زمانی که کفش‌‌های تازه‌تان را به پا می‌کنید زخم‌ و تاول‌ها شروع به اذیت و آزار پا می‌کنند و به اصطلاح پا را می‌زنند. اغلب دلیل ایجاد این اتفاق‌ها رابطه‌ای مستقیم با استفاده از کفش‌های نامناسبِ پا و عدم تنفس صحیح پاها دارد. کفش‌های تنگ و مشکل‌دار باعث ساییدگی سطح پوست می‌شوند و موجب ایجاد زخم و جراحت و در نتیجه تاول و درد می‌شوند و شما به سختی می‌توانید راه بروید. جالب اینکه تا زمانی که پاهای‌تان به کفش عادت کند احتمالا آن‌ها کهنه شده‌اند و باید یک جفت کفش نو بخرید. توجه داشته باشید مراقبت و رسیدگی به زخم‌ها و تاول‌های ناشی از کفش‌های نامناسب یک امر ضروری است و نیاز به توجه جدی دارد. و اما درمان‌های خانگی مناسب برای مواجهه با این معضل کدامند تا بتوانند مانند یک معجزه عمل کنند و شما را از دست این عارضه ناخوشایند نجات دهند.

یخ

یکی از راحت‌ترین و ساده‌ترین روش‌های درمانی استفاده از یک تکه یخ است. کمک گرفتن از یک قالب کوچک یخ می‌تواند تسکین دهنده دردتان باشد. چند تکه یخ را درون یک پارچه تمیز قرار دهید و روی ناحیه مورد نظر بمالید. این کار نه تنها درد پا را از بین می‌برد بلکه باعث کاهش تورم آن هم می‌شود.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا، به دلیل خواص ویژه و بی‌شمار خود در درمانگر و اثربخش بودن بیشتر مشکلات پوستی بسیار شناخته شده است. کافی است مقداری ژل آلوئه‌ورا را روی ناحیه آسیب دیده پای‌تان بمالید تا دردتان به مقدار زیادی کاهش یابد. مصرف مداوم ژل آلوئه‌ورا می‌تواند جراحت ناشی از کفش را هم از بین ببرد.

آسپیرین

ممکن است کمی عجیب و غیر عادی به نظر برسد اما استفاده از آسپیرین می‌تواند یک کمک موثر در درمان زخم‌ها و تاول‌های به وجود آمده بر روی پاهای‌تان باشد. لازم نیست آن را بخورید. خاصیت ضدالتهابی آسپیرین می‌تواند تورم و التهاب ناشی از کفش را در یک چشم برهم زدن برطرف کند. با استفاده از چند قرص آسپیرین و مقداری آب کمی خمیر درست کنید و روی نقاط مورد نظر بمالید. زمانی که خشک شد پاهای‌تان را با آب بشویید.

روغن زیتون و روغن بادام

ترکیب روغن زیتون و روغن بادام می‌تواند مانند یک دوست مهربان درمانگر دردتان باشد تا تاول‌های آزاردهنده روی پاهای‌تان را درمان کنید. هر دو روغن را با هم ترکیب کنید و بعد خیلی آرام آن را روی تمامی سطح پا ماساژ دهید. استفاده از این ترفند علاوه بر کاهش درد و التیام زخم‌ها موجب آرامش‌ پاهای‌تان هم خواهد بود.

خمیر‌دندان

خمیر‌دندان هم می‌تواند در برطرف کردن مشکلات و عوارض ناشی از پوشیدن یک کفش نامناسب شگفتی‌آفرین باشد. این ماده تمیزکننده با خواص ویژه خود کمک می‌کند تا تاول‌های پوستی خیلی سریع بهبود یابند. ترکیباتی مانند منتول، آب اکسیژنه و جوش شیرین مواد تشکیل دهنده خمیر‌دندان هستند که همگی می‌توانند کمک موثری برای‌تان باشند. کمی خمیر‌دندان را روی تاول‌ها بمالید و بگذارید چند ساعت روی آن‌ها باقی بماند و بعد با آب بشویید.

عسل

مثل همیشه عسل می‌تواند درمانگر ده‌ها هزار مشکل پوستی باشد درست مثل مشکلی که گریبان‌گیر شما شده است. برای اثربخشی سریع و مناسب عسل را روی تاول‌ها و نواحی آسیب دیده بمالید تا خودتان شاهد تاثیر شگفت‌انگیز آن باشید.

آرد‌‌برنج

استفاده از آرد‌برنج یکی دیگر از درمان‌های رایج و تاثیر‌گذار برای رهایی از درد و زخم‌ها است. علاوه بر این آرد‌برنج می‌تواند برای لایه‌برداری (اسکراب) پوست هم مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از آب و آردبرنج خمیر مناسبی تهیه کنید و آن را روی تاول‌های روی پا بمالید. کمی صبر کنید تا کاملا خشک شود و بعد آن را با آب‌ نیمه‌ولرم بشویید. سعی کنید این کار را دوبار در روز انجام دهید تا نتیجه دلخواه‌تان حاصل شود.

 

 

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز