title
کد خبر: 40782
00
 سلامت روحی و عاطفی برای خانم‌های جوان

اختصاص دادن زمان زیاد به فکر کردن و صحبت کردن در مورد احساساتتان، قسمتی از یک زن جوان بودن است. احتمالا شما مطلع هستید که چه زمانی شاد، غمگین، مغرور، عصبانی، هیجان زده و ... هستید. معمولا زمانی که با احساس خاصی درگیریم، فکر کردن در مورد آن برایمان آسان تر است.

به گزارش بهداشت نیوز: برای سالم بودن از لحاظ عاطفی، شما نیاز دارید که با دید وسیع تری به احساسات خود فکر کنید. شما نه تنها در زمانی که با آن احساسات درگیر هستید، بلکه در باقی مواقع نیز نیاز دارید که در مورد آگاهی تان نسبت به احساسات خود، چه خوب، چه بد، مطمئن باشید. از لحاظ عاطفی سالم بودن، به معنای احساس خوب داشتن نسبت به خودتان، روابطتان و هدفتان از زندگی است. این به این معنا نیست که شما هرگز غمگین، عصبانی یا مغشوش نخواهید شد. هر کسی گاه و بیگاه با این احساسات دست و پنجه نرم می کند. زمانی که شما از نظر عاطفی سالم باشید، این احساسات در شما کمتر می شود و سریع تر می توانید از حالت غمگین به وضعیت تعادل خودتان برگردید. هم چنین ممکن است شما احساس شادی بیشتری در اوقات خوشی بکنید. همه ی زن ها می توانند بیاموزند که احساس بهتری داشته باشند. زمانی که این را آموختید، می توانید به دوستانتان هم بیاموزید.

قدردانی از خود
زنان جوان هر کدام مشغول کاری هستند. به این مطلب فکر کنید: احتمالا شما یک دوست، یک دانش آموز، یک دختر، یک خواهر، یک هم تیمی، یک هنرمند، یک نوازنده، یک نویسنده، یک ورزشکار یا خیلی چیزهای دیگه باشید. این مطلب دلیل این است که چرا باید قسمتی از هر روز خود را به قدردانی از خودتان بگذرانید. این کار، مفرح و آسان است و به شما کمک می کند که که در همه ی نقش های متفاوت خود، بهتر عمل کنید. قدردانی از خود شامل کارهایی مثل تمرکز بر کاری که عملکردتان در آن خوب است، خوابیدن به اندازه ی کافی و تغذیه ی مناسب می شود. در این بخش شامل راهنماهایی در مورد تمام راه هایی است که می توانید بیاموزید تا قدردان خودتان باشید:

 -تقویت احترام به خود

- تقویت اعتماد به نفس

 - تقویت عزت نفس

تقویت احترام به خود
 احترام مهم است. همه ی زنان جوان احترام دیگران را می خواهند. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا خودتان هم به خودتان احترام می گذارید؟ این کار به این معنی است که شما در چهار زمینه ی مختلف به خودتان اهمیت می دهید:

- فیزیکی: فعال بودن، خوردن غذاهای مناسب، خوابیدن به میزان کافی و تمرین برای بهداشت شخصی خوب

- ذهنی: به چالش کشیدن ذهنتان. این موضوع شامل یادگرفتن در مورد خودتان و تاریخچة اقوامتان است.

- روحیه ای: تخصیص زمان برای کشف باورهایتان در مورد هدف و معنای زندگی. تخصیص زمان به فکر کردن در مورد این که چگونه می خواهید زندگی تان را به سمت آن باورها هدایت کنید.

-عاطفی: فکر کردن مثبت در مورد خود و دیگران .شما باید بیاموزید که چگونه به مهم ترین فرد زندگی تان، یعنی خودتان، احترام بگذارید.

تقویت اعتماد به نفس:
زنان جوانی که به خود مطمئن هستند، قادرند چیزهای جدید را امتحان کنند. آن ها می دانند که می توانند از عهده ی مشکلات برآیند. شما با تعیین اهدافی که برایتان باارزش ترند، فکر کردن مثبت و ایجاد آمادگی در خودتان می توانید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

تقویت عزت نفس
 یک خانم جوان با عزت نفس می داند که چه چیزی او را استثنایی می کند و ارزش آن چیزها را می داند. عزت نفس کمکتان می کند که حس خوبی به خودتان داشته باشید، فارغ از این که دیگران چه فکری در مورد شما می کنند.

 

منبع : کتاب سلامت روحی و عاطفی برای خانم‌های جوان/ نویسنده : علی ناصری


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز