title
کد خبر: 40870
00
شیمی درمانی روشی مکمل برای درمان سرطان است

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: درمان سرطان معمولا با رادیوتراپی و جراحی انجام می‌شود و مهم‌ترین کاری که شیمی‌درمانی انجام می‌دهد افزایش طول عمر بیمار است.

به گزارش بهداشت نیوز، احمد مافی عضو انجمن رادیوتراپی در نشست خبری دومین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی و دوازدهمین کنگره سالیانه کلینیکال رادیوتراپی آنکولوژی ایران گفت: در حال حاضر دوازدهمین کنگره کلینیکال آنکولوژی را در پیش رو داریم که دومین همایش بین المللی است و دوازده پزشک از کشورهای مختلف در آن حضور دارند.

وی گفت: امیدواریم کنگره‌هایی که در حال انجام است کمک بسیار زیادی به بیماران کند و ما هر قدر با کشورهای پیشرفته در تعامل باشیم کار درست تر و با روال بهتری انجام میشود.

مافی در ارتباط با اهداف کنگره گفت: اهداف این کنگره شامل جدیدترین مقالات در حوزه رادیوتراپی و شیمی درمانی است. حدود 230 مقاله به دبیرخانه رسید که 80 مقاله از آن به صورت پوستر در کنگره چاپ خواهد شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: سرطان به دو دسته تقسیم می‌شود ، سرطان‌های خون و لنف 10% و در بقیه سرطان ها شیمی درمانی به طور قطع بیماری را بهبود نمی‌بخشد و درمان کمکی است که به رادیوتراپی اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: هیچ سرطانی وجود ندارد که  در آن بدون انجام رادیوتراپی ، جراحی از  شیمی‌درمانی جواب مطلوب گرفت و مهم‌ترین کاری که شیمی‌درمانی انجام می‌دهد بخشیدن طول عمر به بیمار است و در هر سرطانی ممکن است درمان با جراحی، رادیوتراپی و یا شیمی‌درمانی آغاز شود.

وی در ارتباط با حضور میهمانان در کنگره پیش‌رو،‌گفت: کسانی که در این کنگره حضور دارند شناخته‌شده‌ترین پزشکان هستند و 12 نفر از سایر کشورها در این کنگره حضور خواهند داشت.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز