title
کد خبر: 41040
00
غفلت دیرینه در ارائه خدمات توانبخشی

رییس سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به ارائه خدمات درمانی به مددجویان گفت: هرچند کارهای بسیاری انجام شده اما در بخش ارائه خدمات توانبخشی غفلت دیرینه‌ای صورت گرفته است.

به گزارش بهداشت نیوز: انوشیروان محسنی بندپی در نشست تخصصی حمایت های قانونی از افراد دارای معلولیت اظهارکرد: در اجتماعی زندگی می کنیم که  افراد جامعه نمی‌توانند  به سرنوشت باقی افراد جامعه بی تفاوت باشند. هزاران رشته ما را به یکدیگر متصل می کند و آن هم احساس دین،تعهد اجتماعی و گسترش فکر و اندیشه‌های تخصصی است و می توانیم از همه توانمندیها و ظرفیت‌های موجود در جامعه، مردم و نظام نیز بهره‌مند شویم.                                                 

وی در ادامه  به لایحه حمایت از معلولان اشاره کرد وگفت: برای اولین بار لایحه‌ای از طرف دولت به مجلس تقدیم شد که از نقاط قوت و کارشناسی بالایی برخوردار بوده و در ۱۰ فصل و ۳۵ ماده به مجلس پیشنهاد شده است.                               

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه کارهای کارشناسی این لایحه انجام شده است و تلاشمان بر این است تا هفته آینده در دستور کار مجلس قرار گیرد افزود: در این لایحه به مباحثی چون مناسب سازی تردد آسان و حضور و فعالیت معلولین در جامعه پرداخته است زیرا در صورت عدم حضور معولین در جامعه ممکن است آثار روحی و روانی و در نتیجه انزوا برای آنان ایجاد شود.                     

بندپی ادامه داد: در خصوص ارائه خدمات درمانی کارهای بسیاری انجام شده است ولی در ارائه خدمات توانبخشی غفلت دیرینه ای شده است که این موارد در لایحه دیده شده است.البته شنیده ام برخی از وزارتخانه ها در تلاش هستند با پیشنهاداتشان از طریق برخی نمایندگان، کلیت این لایحه را دچار مشکل کنند.                                                                                                   

وی تصریح کرد: این ۳۵ماده به هم پیوستگی دارند و اگر یک جز از آن قطع شود شاهد اثر بخشی لایحه نخواهیم بود.بنابراین تلاشمان بر این است که با کمک سایر دستگاه ها کمک کنیم تا جامعیت لایحه حفظ شود.

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز