title
کد خبر: 41041
00
مرکز‌ملی تحقیقات راهبردی آموزش‌پزشکی افتتاح شد

مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش‌پزشکی و مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه‌ای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح یکشنبه با حضور وزیربهداشت افتتاح شد.

به گزارش بهداشت نیوز: مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی زیر نظر هیات امنا اداره می‌شود و ریاست این مرکز را هم‌اکنون باقر لاریجانی معاون آموزشی وزیر‌بهداشت به عهده دارد.

در جلسه افتتاح این مرکز که امروز (یکشنبه) با حضور اعضای هیات‌امنای آن برگزار شد، آیین‌نامه فعالیت مرکز‌ملی تحقیقات راهبردی آموزش‌پزشکی به تصویب رسید.

بر اساس آئین‌نامه این مرکز، مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی اعتباری دولتی خواهد داشت و می‌تواند تا ۳۰ نفر نیرو را به صورت قراردادی بکارگیری کند.

با تصویب هیات‌امنای این مرکز قرار شد، مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش‌پزشکی، با فراخوان‌هایی که انجام می‌دهد، پروژه‌های تحقیقاتی مرتبط با آموزش‌پزشکی را برای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی انجام دهد و از محل اجرای این پروژه‌ها بر اساس تعرفه‌های تعریف شده، درآمد اختصاصی داشته باشد.

در این مراسم و در طبقه‌اول ساختمان مرکز تحقیقات راهبردی آموزش‌پزشکی، مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای وزارت‌بهداشت ایجاد شد. قرار است این مرکز دولتی، صدور مجوز و نظارت بر مراکز آموزشی غیر آکادمیک مرتبط با حوزه‌سلامت را ساماندهی کند.

منبع: ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز