title
کد خبر: 41048
00
انجام ۱۷۲ عمل جراحی برای دانش‌آموزان شین‌آبادی

رئیس مرکز تحقیقات سوختگی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۷۲ عمل جراحی برای دانش‌آموزان شین آبادی انجام شده است، گفت: این دانش آموزان ۱۵ سال دیگر نیاز به درمان داشته و باید وزارت بهداشت و نهاد ریاست‌جمهوری کمک‌هایی در این زمینه داشته باشند.

به گزارش بهداشت نیوز، محمدجواد فاطمی در نشستی که توسط انجمن حمایت از بیماران سوخته برگزار شد، اظهار داشت: فجیع‌ترین اثر سوختگی به دلیل پاشیدن اسیدپاشی است که گاهی تا استخوان فرد می‌سوزد و حتی کوری، صدمه شدید به دهان و آسیب به فک را به همراه دارد. 

وی با بیان اینکه متوسط سالانه حدود 50 نفر در سراسر کشور دچار حادثه با اسیدپاشی می‌شوند، گفت:‌ اغلب این حوادث ناشی از حوادث صنعتی است، البته اسید نباید در دسترس همه افراد باشد و ما در این زمینه با کمیته ملی پیشگیری از سوختگی مکاتبه کرده‌ایم تا توزیع اسید به کسی که مجوز ندارد انجام نشود. 

رئیس مرکز تحقیقات سوختگی در ادامه به مجموعه اقدامات انجام شده برای دانش‌آموزان شین‌آبادی اشاره کرد و گفت: درمان این دانش‌آموزان همچنان ادامه دارد ولی بودجه دراختیار بیمارستان حضرت فاطمه(س) قرار نگرفته است و تنها در سال‌های اول برخی از اقدامات در این زمینه صورت گرفت. 

فاطمی گفت: برای مبارزه با موضوع اسیدپاشی علاوه بر راه‌اندازی کمپین‌های آموزشی باید به قوانین توجه کرد، چرا که برگزاری کمپین تنها مؤثر نیست. 

فاطمی ادامه داد: تاکنون 172 عمل جراحی بر روی کودکان شین‌آبادی انجام شده و می‌توان گفت به طور متوسط هر دانش‌آموز بیش از 10 عمل جراحی شده است، البته درمان این افراد تا 15 سال باید ادامه یابد، بنابراین از لحاظ مالی باید اقدامات لازم در جهت حمایت از این افراد صورت گیرد. 

فاطمی گفت: ریاست جمهوری و وزارت بهداشت در زمینه قرار دادن بودجه و تأسیسات لازم باید کمک‌هایی داشته باشند و در این زمینه حق‌العمل بسیاری از پزشکان پرداخت نشده است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز