title
کد خبر: 41051
00
تخت‌های سوختگی ایران استاندارد نیست

رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته با اشاره به اینکه آمار سوختگی در ایران 8 برابر متوسط جهانی آن است، گفت: هر بیمار سوخته پس از ترخیص از بیمارستان متوسط به 7 جراحی نیاز دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، محمدجواد فاطمی در نشست خبری که در ارتباط با مشکل سوختگی در کشور برگزار شد، اظهار داشت: 8 برابر متوسط جهانی آمار سوختگی در ایران است و حتی در این زمینه نسبت به کشورهایی که از لحاظ اقتصادی و اجتماعی مشابه ما هستند نیز بیشتر است. 

وی با بیان اینکه سالانه 3 هزار نفر با سوختگی شدید در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، گفت: این در حالی بوده که 3 هزار نفر از این افراد جان خود را از دست می‌دهند و متوسط هر بیمار در مرحله حاد سوختگی 20 میلیون تومان هزینه دارد و درمان سوختگی هزینه آن 5 میلیون تا 250 میلیون تومان می‌تواند باشد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته ادامه داد: سالانه 3600 میلیارد تومان هزینه آشکار سوختگی برای کشور بوده و هزینه‌های پنهان نیز شامل از دست دادن روزهای کاری و گرفتاری اعضای خانواده است. 

فاطمی به ضرورت تشکیل روز ملی پیشگیری از سوختگی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که بیشترین آمار سوختگی مربوط به زمستان بوده و حوادث پلاسکو، شین‌آباد و چهارشنبه‌سوری در زمستان است پیشنهاد ما انتخاب اول دی برای روز ملی پیشگیری از سوختگی است.

رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، عنوان کرد: تخت‌های سوختگی ایران استاندارد نیست و مرگ و میر سوختگی نیز بالاتر از متوسط جهانی بوده و حتی 30 تا 40 سال نتیجه درمان بیمار سوختگی در کشور ما نسبت به برخی از کشورها پایین‌تر است.

وی بیان داشت: هر بیمار سوخته پس از ترخیص از بیمارستان متوسط به 7 جراحی نیاز دارد همچنین 100 میلیون تومان هزینه جراحی ترمیمی است. از طرفی نیز اغلب جراحان ترمیمی به دلیل اینکه بیماران سوختگی درآمد ندارند و روند درمان نیز طولانی است آنها را قبول نمی‌کند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز