title
کد خبر: 41055
00
آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و آموزشی باید مدرک استاندارد 17025 اخذ کنند

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: به منظور ارتقا کمیت و کیفیت آزمایشگاه‌ها و توانمندسازی آن‌ها تمامی آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و آموزشی باید تا پایان شهریور ماه 1397 نسبت به اخذ مدرک استاندارد 17025 اقدام کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با مدیران و کارشناسان آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و آموزشی کشور گفت: به منظور ارتقا کمیت و کیفیت آزمایشگاه‌ها، توانمندسازی آن‌ها و ایجاد ادبیات واحد بین آزمایشگاه‌ها و اداره کل تجهیزات پزشکی، تمامی آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و آموزشی می‌بایست تا پایان شهریور ماه 1397 نسبت به اخذ مدرک استاندارد 17025 اقدام کنند.

رضا مسائلی در این دیدار که عصر دیروز در سالن اجتماعات اداره کل تجهیزات پزشکی برگزار شد با اعلام تدوین برنامه دو ساله برای ایجاد نظام کنترل کیفی و برون سپاری مسئولیت این اداره از کارشناسان خواست تا تجربیات و نکات خود را در اختیار اداره کل تجهیزات پزشکی قرار دهند.

مشاور وزیر بهداشت با مهم دانستن پرورش کارشناسان بومی از تربیت کارشناسان با استفاده از مدرسان جهانی تا شش ماه آینده خبر داد.

مشاور وزیر و مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با برشمردن مشکلات آزمایشگاه ها مانند هزینه ها، نحوه ورود و خروج مواد مورد آزمایش، تعامل با شرکت ها و ...تاکید کرد با ایجاد ادبیات واحد، خواسته های متقابل این اداره و آزمایشگاه ها مشخص خواهد شد.

مسائلی گفت: شرط رسیدن به این ادبیات واحد، شناخت توانمندی هاست.

وی از مدیران و کارشناسان آزمایشگاه ها خواست ظرف یک هفته نسبت به اعلام توانمندی هایشان اقدام کنند تا کمیته های تخصصی در زمینه های مختلف ظرف دو هفته آینده تشکیل شود.

در خلال این نشست که دو ساعت به طول انجامید و با حضور حدود پنجاه نفر از مدیران و کارشناسان آزمایشگاه های تحقیقاتی و آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد، حاضران ضمن ارائه مشکلات و نکات به بیان دیدگاه های خود پرداختند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز