title
کد خبر: 41056
00
کمبود منابع مالی در حوزه آموزش پزشکی

حسینعلی شهریاری درباره کمبود منابع مالی و کمبود تجهیزات دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: یکی از نگرانی‌های جدی مسئولان وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمبود منابع مالی است و هم اکنون پرداختی بیمارستان‌های دولتی بین ۱۰ تا ۱۴ ماه عقب افتاده و همین امر موجب کمبود امکانات و تجهیزات بیمارستان‌ها شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، حسینعلی شهریاری درباره کمبود منابع مالی و کمبود تجهیزات دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت : یکی از نگرانی‌های جدی مسئولان وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمبود منابع مالی است و هم اکنون پرداختی بیمارستان‌های دولتی بین ۱۰ تا ۱۴ ماه عقب افتاده و همین امر موجب کمبود امکانات و تجهیزات بیمارستان‌ها شده است.

وی با بیان اینکه نیاز جدی به منابع مالی در زمینه آموزش پزشکی در کشور وجود دارد، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر به منابع مالی حوزه آموزش توجه ویژه نشده است و اگر این روند ادامه یابد قطعا در زمینه آموزش ما دچار مشکل می‌شویم.

شهریاری به وعده نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره تامین تمام نیاز‌های طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود: خبر‌هایی که ما از منابع مالی دردست دولت داریم خیلی امیدوارکننده نیست، اما امیدواریم طرح تحول سلامت که یکی از طرح‌های نظام مطرح است، مورد توجه قرار گیرد، چون این طرح را رهبرمعظم انقلاب در ۲۵ سال پیش مطرح کردند و باتوجه به شروع آن مورد توجه و رضایتمندی مردم قرار گرفته است.

وی گفت: منابع مالی این طرح تامین نشده یا لااقل تیم اقتصادی دولت همکاری لازم را با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره این طرح نداشته است و امیدواریم این مشکل سریع‌تر برطرف شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: طرح تحول نظام سلامت از افتخارات دولت روحانی است و امیدواریم این طرح با عزم و اراده جدی ادامه یابد تا مشکلات مردم را برطرف کند.

 

منبع: خبرگزاری صدا وسیما


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز