title
کد خبر: 41069
00
 یکی از چالش های آینده ما سالمندان خواهند بود

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در آینده یکی از چالش های ما سالمندان خواهند بود که لازم است بیمارستان هایی مطابق با نیاز سالمندان ساخته شود.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر ناصری پور در چهارمین ‌کنگره تخصصی و اولین کنگره بین المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات با اشاره به این که براساس مطالعات بانک جهانی ۵۰ تا ۸۰ درصد منابع سلامت در کشورهای در حال توسعه به ساخت بیمارستان ها اختصاص می یابد، تاکید کرد: باید بتوانیم برای کاهش هزینه ها، با بکارگیری تکنولوژی های جدید به سمت ساخت بیمارستان های هوشمند برویم.

وی گفت: برخی از افراد می‌گویند چرا وزارت بهداشت در امر ساخت بیمارستان اظهار نظر می کند درحالیکه اگر پزشکان که بیشترین وقت خود را در بیمارستان‌ها می گذرانند در این رابطه اظهار نظر نکنند چه کسی می خواهد نظر بدهد!

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر این که بیمارستان‌ها و تجهیزات آنها در نحوه آموزش و نحوه درمان تیم درمانی تاثیر گذار است، گفت: وزارت بهداشت در رابطه با ساخت بیمارستان‌ها که زیر بنای کار درمانی هستند، باید اظهار نظر کند و اظهار نظر جامعه پزشکی و وزارت بهداشت در موضوع ساخت بیمارستان عالمانه است.

دکتر ناصری پور با بیان این که کیفیت ساخت و تجهیز بیمارستان، رضایت بیمار را به دنبال دارد، گفت: عمر مفید بیمارستان های کشور۳۰ تا ۴۰ سال است که لازم است به منظور افزایش طول عمر مفید بیمارستان ها تدبیر کنیم بنابر این باید به ساخت و ساز بیمارستان به منظور عدم هدررفت منابع توجه کنیم.

 

وی با تاکید بر این که برای کاهش هزینه های تحمیلی به وزارت بهداشت باید به نوع ساخت بیمارستان ها توجه کرد، افزود: استفاده از تکنولوژی های جدید در ساخت بیمارستان ها مهم است

دکتر ناصری پور تاکید کرد: باید بتوانیم برای کاهش هزینه ها، با بکارگیری تکنولوژی های جدید به سمت ساخت بیمارستان های هوشمند برویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در آینده یکی از چالش های ما سالمندان خواهند بود که لازم است بیمارستان هایی مطابق با نیاز سالمندان ساخته شود.

وی در پایان گفت: هدف از برگزاری چهارمین‌کنگره تخصصی و اولین کنگره بین المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات، ایجاد عزم ملی برای هماهنگی های سازمان‌های ذینفع و جلب مشارکت مردم در ساخت بیمارستان به منظور افزایش بهره وری منابع است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز