title
کد خبر: 41123
00
تنها دلیل برتری انسان ها بر یکدیگر!

از دیدگاه قرآن کریم هیچ قوم خاصی بر دیگر اقوام برتری نداشته و افکار نژاد پرستانه ریشه در جهل انسان دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، حجت الاسلام احمد نورپور ، با اشاره به اینکه اعمال وحشیانه اسرائیل غاصب نژاد پرستی مدرن است، اظهارداشت: اکنون صهیونیسم با نفوذ در اذهان جهانی، با افکار نژاد پرستانه خود علاوه بر آسیب رساندن به جامعه اسلامی و مسلمانان، انسانیت و ارزش‌های بشری را برای رسیدن به اهدافشان زیر پا می‌گذارند.

وی افزود: قوانین و احکام دین اسلام و فرمایشات قرآن تلنگر و تاملی است در برابر رسیدن دشمنان اسلام به اهداف شوم خود و تسلط آن‌ها برجهان اسلام که بزرگترین دلیل حملات وحشیانه اسرائیل غاصب به کودکان بی پناه فلسطین است.

حجت الاسلام نور پور تصریح کرد: برای جلوگیری از حاکم شدن افکار جاهلانه، نژاد پرستی و خود برتربینی در اذهان عمومی، جامعه نیازمند ترویج بیش از پیش علوم اسلامی در مدارس و دانشگاه‌ها بوده و باید افکار اسلام پسندانه در میان مردم نهادینه شود.

وی خاطر نشان کرد: در دین مبین اسلام مادیات، معیار بزرگی و برتری نبوده و تمام بندگان خدا در آفرینش و مقام نزد خداوند متعال برابر است و تنها راه برتری انسان‌ها بر یکدیگر میزان تقوای آن‌ها است.

حجت الاسلام نورپور بیان داشت: پرهیزگاری، خدا ترسی و دوری از گناه و ظلم به دیگران، تقوا را در انسان تقویت کرده و موجب برتری روحی انسان در میان سایر بندگان می شود.

وی با اشاره به آیه 9 سوره مبارکه زمر:« قُلْ هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ إِنَّمَا یَتَذَکَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ» افزود: علوم اسلامی و دینی از والاترین علوم و پیش نیاز تمامی دانش‌ها بوده و بدون داشتن زمینه اعتقادات دینی و اهمیت به آن‌ها، علوم و فنون جنبه ابزاری پیدا می کند و  حرکت آن در جهت سعادت اخروی انسان و تعالی روح وی نخواهد بود.

 

منبع: سایت اطلاع رسانی حوزه


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز