کد خبر: 41237
ف
۸ راه برای لاغری سریع
در مورد خوراکی‌هایی که می‌خورید یک دفتر یادداشت تهیه کنید. همیشه این دفترچه را به همراه داشته باشید و هر چیزی را که می‌خورید در آن ثبت کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که این کار باعث می‌شود از حدود ۱۵درصد از خوردن‌ها خودداری کنید.

به گزارش بهداشت نیوز: 

۱. روزانه ۴۵ دقیقه پیاده‌روی کنید برای افراد کم‌تحرک یک پیاده‌روی ۳۰ دقیقه‌ای از اضافه وزن جلو‌گیری می‌کند و انجام ورزش بیشتر از ۳۰ دقیقه باعث از بین رفتن چربی و وزن اضافی می‌شود.

۲. هر چند وقت یکبار حالت خود را در حین کار عوض کنید آیا می‌دانستید که نشستن و یا حتی ایستادن به یک حالت و به مدت طولانی باعث درد‌پا، درد‌زانو‌ها و بخش پایینی کمر می‌شود؟ پس به‎طور مرتب وضعیت خود را در حین کار و دیگر موارد تغییر دهید و بدن ‌تان را به تحرک در‌آورید.

۳. مقدار غذای خود را کم و تعداد وعده‌ها را زیاد کنید تحقیقات نشان می‌دهد که اگر می‌خواهید وزن کم‌ کنید به جای خوردن سه وعده غذا در هر روز، ۶-۵ وعده یا میان‌وعده بخورید. چون با این کار سوخت‌و‌ساز بدن بیشتر می‌شود. میان‌وعده شما هم باید شامل میوه‌های تازه، ماست، سبزیجات محلی، سبزی‌ها برگ‌های سبز، آجیل یا حبوبات باشد.

۴. از خوردن غذاهای آماده اجتناب کنید یک کتاب در زمینه پخت غذاهای سالم خریداری کنید تا با طبخ و تهیه انواع غذاهای مغذی و لذیذ آشنا شوید. یادتان باشد که در تهیه سالاد، به جای انواع کاهو از برگ‌های روشن اسفناج و چغندر و یا برگ کلم استفاده کنید.

۵. خورد و خوراک‌تان را یاد‌داشت کنید در مورد خوراکی‌هایی که می‌خورید یک دفتر یادداشت تهیه کنید. همیشه این دفترچه را به همراه داشته باشید و هر چیزی را که می‌خورید در آن ثبت کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که این کار باعث می‌شود از حدود ۱۵درصد از خوردن‌ها خودداری کنید.

۶. مقدار غذای خود را کم کنید در دنیای امروز، ما خیلی خیلی بیشتر از نیاز بدن‌مان می‌خوریم. طبق تحقیقات، هر قدر شما برای‌ خودتان غذا سِرو کنید، بدون توجه به مقدار گرسنگی خود بیشتر می‌خورید. بر‌عکس این قضیه هم درست است: هر‌ قدر برای خودتان کمتر غذا بکشید، کمتر خواهید خورد.

۷. برای از بین بردن استرس، غذا نخورید به عنوان مثال می‌توانید در کلاس آموزشی مدیریت استرس شرکت کنید و یا یک سرگرمی مثل رفتن به باشگاه‌های ورزشی برای خود دست ‌و ‌پا کنید. این‌ها روش‌هایی هستند که به خوبی در از بین بردن استرس به شما کمک می‌کنند.

۸. در حضور دیگران اعلام کنید که تصمیم دارید وزن کم کنید معمولا این کار بهترین و قوی‌ترین انگیزه را به شما می‌دهد. این حرکت در شما نیرویی قوی تولید می‌کند تا به‌طور جدی برنامه خودتان را در زمینه وزن کم‎کردن دنبال کنید.
 

 

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.