title
کد خبر: 41528
00
رئیس دانشگاه امیرکبیر خبر داد؛
رشد بودجه دانشگاه‌های بزرگ در سال آینده

رئیس دانشگاه امیرکبیر از رشد 12 تا 16 درصدی بودجه جاری دانشگاه‌های بزرگ برای سال 97 خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سیداحمد معتمدی امروز در مراسم افتتاحیه طرح‌های دانشجویی و رفاهی این دانشگاه با تاکید بر اینکه نباید مشکلات بودجه‌ای مانع حرکت دانشگاه‌ها شود، گفت: ما همواره معتقد هستیم مشکلات بودجه‌ای در دانشگاه‌ها وجود دارد، اما نباید این مشکلات مانع حرکت این مراکز در جهت دستیابی به اهداف خود باشند و خوشبختانه دانشگاه امیرکبیر توانسته بر اساس همین اعتقاد در کنار کمبودهای بودجه‌ای در راستای برنامه‌های راهبردی خود حرکت کند.
وی در ادامه با اشاره به رشد بودجه‌ای دانشگاه‌ها در سال ۹۷، تصریح کرد: خوشبختانه بودجه دانشگاه‌ها برای سال آینده رشد قابل توجهی داشته است و برخلاف اظهاراتی که صورت می‌گیرد، دولت بودجه جاری دانشگاه‌های بزرگ را ۱۲ تا ۱۴ درصد افزایش داده است.
رئیس دانشگاه امیرکبیر همچنین خاطر نشان کرد: آنچه در بحث بودجه دانشگاه‌ها مهم است، این است که تصویب بودجه با تخصیص بودجه کاملا متفاوت است. متاسفانه چالشی که دانشگاه‌ها در حال حاضر با آن مواجه هستند، این است که دولت بودجه این مراکز را تصویب می‌کند، اما تخصیص‌ها از سوی سازمان بودجه و برنامه‌ریزی کشور به موقع صورت نمی‌گیرد و این وضعیت دانشگاه‌ها را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
دکتر معتمدی خاطر نشان کرد: وضعیت تخصیص بودجه سال جاری اصلا مناسب نیست، بطوری که در ماه‌های اخیر وضعیت پرداخت بودجه‌ها،‌ دانشگاه‌ها را دچار چالش جدی کرده است.
رئیس دانشگاه امیرکبیر در پایان، افتتاح طرح‌های دانشجویی و رفاهی را گامی بزرگ در این دانشگاه عنوان کرد و گفت: با وجود مشکلات بودجه‌ای توانستیم بر اساس همان برنامه راهبردی خود ۴ طرح دانشجویی و رفاهی اعم از سالن تربیت بدنی دختران، سامانه چاووش، مدرسه رباتیک و سلف سرویس دانشجویی را افتتاح کنیم.
منبع:ایسنا
 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز