title
کد خبر: 41546
00
پایان ماجرای یک قتل

یک زندانی محکوم به قصاص پس از ۸ سال با گذشت اولیای دم از مجازات رهایی یافت.

به گزارش بهداشت نیوز، احمد جعفری، معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف گلستان از بخشش یکی از محکومان به قصاص در گرگان خبر داد و گفت: با گذشت اولیای دم، این ششمین مورد بخشش در شعبه ویژه صلحی زندان  شورای حل اختلاف گرگان در سال جاری است.
معاون قضائی و رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان اظهار کرد: زندانی که ۸ سال قبل به عنوان مسافر سوار خودروی مقتول و پس از مشاجره بر سر پرداخت کرایه مقتول را به قتل  رسانده و خودروی وی را به سرقت برده بود، با رضایت اولیای دم از مجازات اعدام  رهایی یافت.
وی افزود: پس از بررسی پرونده و به درخواست اولیای دم حکم قصاص این فرد صادر شد و پس از تایید حکم در دیوان عالی کشور، مقدمات اجرای حکم فراهم شد.
جعفری گفت: با پیگیری‎های انجام شده از سوی اعضای شورای حل اختلاف شعبه صلحی ویژه زندان گرگان پس از مشاهده آثار ندامت از سوی زندانی یاد شده و سعی در جبران مافات، طی چندین مرحله دعوت از اولیای دم و معتمدین و ریش رسفیدان محلی رضایت شکات حاصل شد و اولیای دم از قصاص وی صرف نظر کردند. 
رئیس شورا‌های حل اختلاف گلستان اضافه کرد: سال گذشته نیز ۱۳۲ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند و ۷ زندانی محکوم به قصاص با گذشت شاکیان و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف استان از چوبه دار رهایی یافتند.
منبع:رکنا

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز