title
کد خبر: 41566
00
اتفاقات جالبی که روزانه در بدن انسان می افتد

انسان ها بدنی با سیستم داخلی پیچیده و مرموز دارند که روزانه اتفاقات جالب زیادی داخل آن می افتد. اتفاقاتی که در اولین نگاه بیشتر شبیه یک داستان علمی تخیلی هستند تا واقعیت.

به گزارش بهداشت نیوز: انسان ها بدنی با سیستم داخلی پیچیده و مرموز دارند که روزانه اتفاقات جالب زیادی داخل آن می افتد. اتفاقاتی که در اولین نگاه بیشتر شبیه یک داستان علمی تخیلی هستند تا واقعیت.

بدن انسان

بدن انسان هر ۱۰ سال یکبار خود را بازسازی می کند

روزانه بدون این که متوجه شویم ۷۰ بیلیون سلول در بدن می میرد. سلول های قرمز خون هر ۳ ماه یک بار می میرند، سلول های کلیه هر سال خودشان را بازسازی می کنند. بنابراین بدن ما در طی یک دهه یک بازسازی کامل انجام می دهد. بعضی از سلول ها مثل یاخته های عصبی بیشتر از یک قرن زنده می مانند.

بدن انسان

ناف انسان ها دنیایی از باکتری هاست

در هر ناف صدها باکتری وجود دارد که محیط زیست خود را فراهم می کنند و برخی از گونه های آن ها بر دیگر باکتری ها غالب است. ناف هر کدام از انسان ها مجموعه باکتری های خاص خودش و اکوسیستم خاص خودش را دارد.

بدن انسان

گیرنده های طعم در قلب هستند

کودکان جوانه های چشایی زیادی دارند که بعضی از آن ها زبان قرار دارند. اما با بالا رفتن سن کم کم از بین می روند. جوانان حدود ۱۰ هزار گیرنده طعم در دهان دارند. این مقدار در سن ۶۰ سالگی به نصف می رسد. گیرنده طعم شوری در قلب قرار دارد تا به تشخیص التهابات کمک کند.

بدن انسان

اسید معده می تواند آهن را ذوب کند

معده انسان ها حاوی اسید هیدروکلریک است. دانشمندان دمای اسید معده را تا ۳۷ درجه سانتیگراد بالا برده و ورقه های آهن و یک باتری آلکالین را داخل آن قرار دادند. پس از ۲۴ ساعت ورقه آهن تا ۶۳ درصد ذوب شد اما باتری تا یک روز مقاومت کرد. بنابراین بدن قبل از این که اسید سلول های معده را از بین ببرد سلول های جدید می سازند.

بدن انسان

احساسات حافظه را تغییر می دهند

زیاد به حافظه خود اعتماد نکنید زیرا حافظه انسان ها هر روز بسته به وضعیت احساسی شان تغییر می کند. به عنوان مثال سال گذشته با بهترین دوست تان به یک سفر خیلی عالی رفته بودید اما مدتی است با او بحث کرده اید و دیگر همدیگر را نمی بینید. اکنون با به خاطر آوردن آن سفر احساس می کنید سفر خوبی نبوده است.

بدن انسان

محتویات شیر مادر برای کودک

شیر مادر حاوی صدها مواد مفید است که به رشد کودک و تقویت سیستم ایمنی بدن او کمک می کند. محتویات و درجه غلظت شیر مادر در طول دوره شیردهی دائم در حال تغییر است. بدن مادر بزاق دهان کودک را تحلیل می کند تا نیازهایش را برطرف کند.

بدن انسان

تغییر احساسات روی معده هم همان تاثیر را می گذارد

ما انسان ها زمانی که سیر هستیم مهربان می شویم. یا زمانی که عاشق می شویم دلشوره می گیریم. و به علاوه زمانی که احساس خجالت می کنیم مخاط معده قرمز رنگ می شود.

انسان ها هنگام صبح قدبلندتر و لاغرتر هستند

ثابت شده است که دیسک های بین مهره ای هنگام خواب به اندازه زمان بیداری به هم پیوسته نیستند. بنابراین انسان ها صبح ها ۱ الی ۲ سانتیمتر قدبلندتر هستند. و اما بدن انسان در طول شب برای از بین بردن هوا و مایعات اضافی تلاش می کند و با تنفس و عرق کردن کمی وزن کم می کنیم.

بدن انسان

نیمی از بدن ما انسان ها شامل باکتری است

بدن یک انسان جوان شامل ۲۰ الی ۳۰ تریلیون باکتری است تقریبا برابر تعداد سلول های بدن. بیشترین تراکم باکتری در قسمت راست روده قرار دارد و به همین دلیل است که با هر ادرار سلول های بدن به باکتری ها غلبه می کنند.

 

منبع: بدونیم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز