title
کد خبر: 41625
00
 درخواست ICN برای سرمایه گذاری برروی منابع انسانی حوزه سلامت

قائم مقام سازمان نظام پرستاری از درخواست انجمن بین المللی نیروی کار ICN برای برنامه ریزی و سرمایه گذاری برروی منابع انسانی حوزه سلامت خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، محمد شریفی مقدم گفت: رهبران پرستاری هفت انجمن ملی پرستاری (NNAs) در سراسر جهان که در نشست نیروی کار سلامت 2017 شورای بین المللی پرستاران حضور پیدا کرده بودند، اولویت های جهانی WHO را که شامل اهداف توسعه پایدار، پوشش بهداشت جهانی، مراقبت متمرکز بر افراد ، منابع انسانی برای سلامت (HRH) و بیانیه ای که  HRH  به عنوان یک سرمایه گذاری است نه به عنوان هزینه، را پذیرفت.

وی ادامه داد: انجمن بین المللی نیروی کار شورای بین المللی پرستاران (IWFF) که در 22-23 نوامبر  درلیسبون-پرتغال برگزار شد ، از تایید مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، تدروس آدامان ، که پرستاران و مراقبت های پرستاری برای دستیابی به اولویت ها سلامت ضروری هستند، استقبال کرد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به این که در بیانیه عمومی انجمن نیروی کار ICN ،از همه دولت ها درخواست کرده است تا بلافاصله در برنامه ریزی منابع انسانی با همۀ شرکا در حوزه سلامت ، به آموزش و حفظ پرستاران بیشتری بپردازند تا هر کشور بتواند سطح بالاتری از خودکفایی در عرضه پرستاران را به دست آورند، افزود: شرکت کنندگان IWFF با الهام از بیانیه اخیر WHO برای "افزایش سرمایه گذاری و تحول در نیروی کار سلامت"، ضرورت توجه دولت ها و وزارتخانه های مربوطه به همکاری با نظام های پرستاری برای مطابقت با نیاز پرستاران که در بخش های مراقبت های اولیه و سیستم های مراقبت یکپارچه مبتنی بر جامعه ،تاکید می کند.

وی خاطر تاکید کرد: این بیانیه همچنین از رهبران پرستار، اتحادیه های کار و سازمان های حرفه ای برای مبارزه با استفاده از ابزارها، سیستم ها و فرایندها برای دستیابی به سطح ایمن، شرایط مناسب کار، بدون خشونت و آیندۀ بهتر و ایمن تر برای بیماران و پرستاران تاکید می کند.

شریفی مقدم اظهار داشت: شرکت کنندگان در انجمن بین المللی نیروی کار ICN به مسائل مهم توسعه حرفه ای ، مراقبت های بهداشتی اولیه و پرستاری جامعه وآموزش پرستاری، پرداخته و استراتژی مذاکره، تاثیر سیاست و تصمیم گیری سیاسی و تغییر آب و هوا را مد نظر داشتند .

وی با بیان این که انجمن بین المللی نیروی کار ICN یک نشست سالانه است که مسائل نیروی کار پرستاری و شرایط کاری و همچنین تحریک اذهان و افزایش یادگیری را در نهایت ایجاد استراتژی های پیشگیرانه مورد بررسی و بحث قرار می دهد ، افزود:  این انجمن همچنین برای حفظ ارتباط برنامه های ICN و حمایت از کارهای بین المللی کمک می کند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز