title
کد خبر: 41647
00
ضرورت دسترسی مسلمانان جهان به فرآورده های حلال

رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به دغدغه مسلمانان جهان برای مصرف فرآورده های حلال، گفت: ضروری است این دسترسی از طریق تولید محصولات حلال در کشورهای اسلامی فراهم شود.

به گزارش بهداشت نیوز: دکتر غلامرضا اصغری در اولین همایش بین المللی فرآورده های حلال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه موضوع فرآورده های حلال، یک موضوع جهانی است، اظهار داشت: فرآورده های حلال، سلامت جسمی و روانی افراد را به همراه دارد و لازم است که اقدامات بیشتری در جهت تثبیت و تبیین جایگاه شایسته این موضوع در کشور و عرصه بین المللی فرآورده های حلال تولید ایرانی انجام شود.

وی همچنین با اشاره به تولیدات حلال در کشورهای غیر اسلامی، گفت: از آنجا که اقلیت های مسلمانان در تمام کشورهای جهان ساکن هستند و مصرف تولیدات حلال دغدغه مهمی برای آنان به شمار می رود ضروری است که زمینه دسترسی آنان به غذای حلال از سوی هم کیشان آنان در کشورهای اسلامی از طریق تولید محصولات حلال فراهم شود.

اصغری خاطر نشان کرد: در کنار حلیت محصولات تولیدی که شریعت و اعتقادات ما آن را گوشزد می کند باید به حلال و دوری از حق الناس، ربا و غیره که قرآن کریم در کنار بحث مصرف غذای حلال بر آن تاکید دارد نیز توجه شود.

وی به همکاری این سازمان با حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: در جهت اشاعه و تولید محصولات حلال این همکاری همچنان ادامه دارد.

اصغری با بیان اینکه موضوع حلال یک موضوع جهانی است که سلامت جسمی و روانی افراد را  توامان دنبال می کند، بر لزوم اقدامات بیشتر در جهت تثبیت و تبیین جایگاه شایسته این موضوع در کشور و در عرصه بین المللی تاکید کرد.

اولین همایش بین المللی فرآورده های حلال، با حضور شخصیت های برجسته جهان اسلام به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

منبع: مهر


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز