title
کد خبر: 41651
00
اقتصاد سلامت را باید در حوزه سیاست گذاری دخالت دهیم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اقتصاد سلامت منطبق بر اقتصاد مقاومتی است و موضوعی مهم برای ارتقای سلامت در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز،همایون یوسفی  در حاشیه سومین همایش کشوری آکادمی اقتصاد سلامت افزود: تا زمانی که مدیریت مناسبی در زمینه منابع و مصارف حوزه سلامت نداشته باشیم، ممکن است نتوانیم سلامت را در حوزه‌های مختلف ارتقا دهیم.

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به اقتصاد سلامت توجه کنیم و مدیریت مناسبی در حوزه منابع و مصارف عرصه سلامت داشته باشیم، موضوع اقتصاد سلامت به معنی صرفه جویی در منابع و مصارف نیست بلکه به معنای مدیریت مناسب آن است.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیتی که در منابع داریم، یکی از راه‌های بسیار خوب که می‌تواند به ما برای ارتقای سلامت کمک کند، این است که اقتصاد سلامت را به عنوان یک جزء مهم در حوزه سیاستگذاری‌ها دخالت دهیم.

یوسفی گفت: مجلس و دولت به اهمیت موضوع یادشده واقف هستند و برای بهره گیری از نظرات کارشناسی نخبگان و صاحبنظران در این زمینه آماده هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: بیمه‌ها نیز جزئی از اقتصاد سلامت هستند و نیاز به اصلاح ساختاری دارند، مجلس و دولت نیز به این موضوع ورود کرده اند.وی گفت: تا ساختار بیمه‌ها را اصلاح نکنیم به نظر می‌رسد مشکلات پابرجا باشد؛ منابع و مصارف بیمه‌ها باهم سازگار نیست و اگر خواهان حل مشکلات به طور کلی و اصولی هستیم باید ساختار را اصلاح کنیم.

یوسفی افزود: اصلاح ساختار بیمه‌ها تابع اقتصاد کشور است و اگر ساختار اقتصادی در زمینه‌های دیگر اصلاح شود، به تبع آن ساختار بیمه‌ها نیز اصلاح خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص رضایت از افزایش ارقام سلامت در بودجه ۹۷ گفت: بودجه سلامت افزایش معقولی پیدا کرده و اکنون کمیسیون در حال بررسی است، سپس نظر کمیسیون در صحن علنی بررسی خواهد شد؛ همه هدف ما تأمین منابع پایدار برای حوزه سلامت است تا این منابع پایدار سبب ارائه خدمات پایدارتر به مردم شود.

 

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز